וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: הרובו-מנתח מתאמן בתפירת קליפת ענב. צפו

אילן גלר

12.5.2015 / 9:13

דה-וינצ'י הרובוט המתמחה בהסרת גידולים הוא כלי עבודה משוכלל המאפשר למנתחים לבצע ניתוחים עדינים ומדויקים. כדי להתאמן על הכישורים האלה חובר האדם למכונה גם במשימות מגניבות כמו תפירת קליפת ענב מבלי לפגוע בתוכנו. העתיד כבר כאן

רובוט תופר ענב. יוטיוב, צילום מסך
דרק שפרד מת, יחי הרובוט!/צילום מסך, יוטיוב

בעשורים האחרונים אנחנו עדים ללא-מעט מהפכות טכנולוגיות, ואחת המבטיחות והמרגשות היא המהפכה הרובוטית בעולם הרפואה. בעתיד הקרוב, וגם כיום, רובוטים מאפשרים לרופאים לערוך ניתוחים מורכבים על האיברים הקטנים והרגישים ביותר בגוף - מבלי שימצאו כלל בחדר הניתוח.

כיום, את הפלא הזה מאפשרת מערכת בשם "דה ווינצ'י" - רובוט מנתח עדין המתמחה בהסרת גידולים, שעלותו לבתי החולים עומדת על שני מיליון דולרים, ועוד מאות אלפי דולרים על תחזוקתו השנתית. אחרי צפייה בסרטון המדהים שלו מתאמן על תפירת ענב, אפשר להבין בדיוק למה הוא יקר כל-כך.

הסרטון מתעד את זרועות הרובוט העדינות תופרות את קליפתו של ענב, במהלכים זעירים ומדויקים, בלי לפגוע כלל בתוכנו של הפרי הקטנטן. הרובוט נשלט מרחוק על ידי רופא, שצופה במתרחש באמצעות מצלמת תלת-ממד. טריק נוסף שאומנם לא נראה בסרטון, אך מפתחי המערכת מספרים כי הוא מבוצע לעתים קרובות במסגרת האימונים, הוא קיפול מטוס נייר זעיר.

דה-וינצ'י הוא לא רק מנתח עדין ומדויק. לצורך ביצוע הטיפולים, נדרש הרובוט לחתך של שני סנטימטרים בלבד, וכך נחסכים הן הכאבים והסיכונים הכרוכים בחתך רחב יותר, והן הפגיעה האסטטית של צלקת גדולה באזור הניתוח. חשוב להדגיש כי הרובוט אינו מחליף רופא מנתח אנושי, אלא רק מספק לו כלים משוכללים יותר לביצוע ניתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully