וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייד אין ג'רוזלם: 3 סטארט-אפים שווים מעיר הקודש

12.5.2015 / 12:14

זה לא סוד שמדינת ישראל הקטנה היא מעצמת סטארט-אפים עולמית. לא מעט רעיונות גדולים ומוצלחים התחילו ממש כאן בארץ. עד היום הסתמן שעמק הסיליקון הישראלי הוא בהרצליה אבל לא מעט רעיונות פורצי דרך נמצאים בכלל בעיר הבירה

עובדים על פרויקט. ShutterStock
משהו חדש קורה./ShutterStock

אתר מכירת בגדים לנשים מסורתיות, מדפסת קטנה ואלחוטית, פלטפורמה עסקית למשא ומתן, פלטפורמה לסנכרון לוח פגישות וכזו להזמנת נסיעות הם רק חלק מהסטארטפים שמתנהלים ומפותחים בעיר הבירה. ירושלים אומנם עתיקה ומכילה בתוכה לא מעט היסטוריה אבל בשנים האחרונות היא עם הפנים לעתיד. פרויקטים ומיזמים שונים כמו jnext שפועל בעיר ירושלים בשיתוף הרשות לפיתוח העיר, עובד במשותף עם לא מעט גופים בתחום הסטרטאפ ומסייע להם ליזום ולהתפתח.

אחד מהסטרטאפים שמתנהל בעיר הוא של בחורה בשם נאווה בריף פריד. נאווה רק בת 24 וכבר יש לה סטרטאפ משלה בשם .Modly מדובר באתר אינטרנט למכירת בגדים. אתם בוודאי תוהים ממתי אתר מכירות נמצא תחת ההגדרה סטארט-אפ, הרי יש לא מעט אתרים ישראלים, אירופאים ואמריקאים למכירת בגדים ואקססוריז שאת רובם כמובן מייצרים בסין.

במקרה של "מודלי" זה לא עוד אתר למכירת בגדים רגילים מדובר בבגדי מעצבים אבל לא מהסוג שתראו בשבוע האופנה בפריז, לונדון או ניו-יורק אלא יותר בכיוון של בגדים צנועים.

נאווה, בחורה דתיה בעצמה, הבחינה שרוב הבגדים הנמכרים ברשתות המסחריות כיום הם פרובוקטיביים מדי לנשים שמרניות וההיצע שיש לאותן נשים בחנויות הוא די מצומצם. כך הגיע לבריף פריד הרעיון לאתר שפיתחה. בתחשב ברוח האתר זה די מתבקש שהוא יתנהל מירושלים. היום, אחרי שנה וחצי של הקמה, שדרוג והצטרפות מעצבות חדשות האתר כבר תפס תאוצה גם בעולם. כחלק מהעבודה באתר הבחינה נאווה בנקודה מעניינת - כיצד אופנה חוצה דתות ומגזרים. אומנם האתר כוון תחילה לנשים יהודיות דתיות, המחפשות פרטי לבוש מעניינים, אבל די מהר הוא הגיע גם לנשים מדתות אחרות.

היום עיקר המכירות של אתר הן דווקא לא לנשים מישראל אלא לנשים מרחבי העולם. בכל הנוגע לשליחויות של הפרטים הנרכשים כנראה שיש עוד לאן להתקדם. "לפי כמה חודשים" מספרת נאווה "הייתה מישהי מאבו-דאבי שקנתה בגדים ממעצבת ישראלית. אז עלתה בעיית המשלוח, הרי דואר ישראל לא שולח לאבו-דאבי משולחים. לכן נאלצתי לשלוח ללקוחה מייל שיסביר את המקרה ולמה הבגדים שהזמינה לא ימסרו לה. הלקוחה לא הבינה למה אני לא יכולה אישית ללכת לשכם ולשלוח משכם את הבגדים בעצמי. בסופו של דבר הבגדים נשלחו דרך אנגליה בעזרת קרובים של הלקוחה".

האוטובוס החכם

אם חשבתם שנאווה היא הסטארט-אפיסטית הצעירה ביותר שתמצאו בעיר אז טעיתם. ישי כהן הוא רק בן 19 וכבר שנה וחצי עומד בראש פלטפורמה בשם "Smart bus" שמעסיקה תחתיה היום כשמונה עובדים בירושלים. בדומה לפלטרפומה "איר בי אנד בי" הנותנת אלטרנטיבה זולה יותר למלונות, סמארט-בס מציעה אלטרנטיבה להורדת מחירי ההסעות המאורגנות. בעזרת הפלטפורמה שפיתח כהן ניתן להזמין הסעות ולחסוך עד 40% מהמחיר הקיים בשוק ההסעות שמגלגל כיום 8 מיליארד שקלים בשנה.

בחברה רשומים כבר 1,000 נהגים שגם להם משתלמת העסקה דרך "סמארט-בס". החל מנסיעות של חתונה דרך ארגונים גדולים ועד בתי ספר. אחד מבתי הספר שעובד עם הפלטפורמה הוא בית ספר על-אזורי הנמצא בירושלים. באותו בית ספר ההורים הוציאו בעבר באופן פרטי מאות שקלים על הסעה לילדים שלהם. היום גם הם התקדמו עם הטכנולוגיה ובדומה לבית הספר, משתמשים הורים בפלטפורמה וההסעה של הילדים שלהם מוזמנת דרך סמארט-בס.

מו"מ מתקדם

סטארט-אפ נוסף שמתבשל בעיר הוא "Valoto" אותו הקים אייל אלבכרי בשיתוף אלון לובין. אלבכרי הוא הייטקיסט עם ותק של 20 שנה בתחום. מתוך הניסיון שלו הקים חברה המציעה פלטפורמה לייעול תהליכי משא ומתן בעסקים. הוא מתגורר במרכז הארץ אך החברה שלו ממוקמת דווקא בירושלים ומעסיקה גם לא מעט מתושבי העיר. רק לפני כמה חודשים סיימה וולוטו לגייס 1.5 מיליון דולר לחברה.

הפלטפורמה שהקים אלבכרי נועדה לשפר משמעותית את שיתוף הפעולה בין הלקוח לאיש מכירות, ללמוד ממכירות קודמות ובכך להגיב מהר יותר ולקדם ולייעל את המשא ומתן בין שני הצדדים. את הניהול עושה החברה מירושלים. אלבכרי רואה את עניין הלוקיישן כמטרה נוספת של העסק " זה סטייטמנט עסקי להתנהל מכאן. חברות עסקיות יכולות לנהל את הביזנס שלהם מישראל ולאוו דווקא מארצות הברית. היום אפשר לעשות הרי הכל בשלט רחוק" . אולי בעתיד עם עדכונים שונים במערכת, "וולוטו" תקבל השפעה מהעיר בו מנהלים אותה, היא תעשה הסבה מהתחום העסקי לתחום ציבורי. כך בזכות הפלפורמה הטכנולוגית יהיה ניתן לנהל ולייעל גם משא ומתן פוליטי כמו המשא ומתן קואליציוני למשל או אפילו משא ומתן עם שכיננו הפלסטינאים. הרי היום יותר מתמיד הטכנולוגיה היא זו שפותרת לנו את כל הבעיות בחיים, לא?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מערכת וואלה! בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully