וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: פייסבוק תממן חופשות לידה לספקים שלה

13.5.2015 / 13:26

כחלק ממדיניות חדשה הרשת החברתית תממן חופשות לידה והשלמת הכנסה. כרגע השינוי יחול רק בארה"ב אבל אפשר רק לקוות שמישהו שם יחליט תביא את הגישה הזו גם למדינות עניות כמו הודו, שם חברות רבות המספקות שירותים לפייסבוק

אישה בהיריון. ShutterStock
יודעים לפרגן./ShutterStock

פייסבוק הכריזה בבלוג הרשמי של הרשת החברתית כי תעניק סל ההטבות מפנק במיוחד לספקים שלה. בין ההטבות: הבטחת הכנסה של 15 דולרים לשעה כשכר מינימום, לפחות 15 ימי חופשה בתשלום והכי מדליק - מענק של 4,000 דולרים, למי שלא זכאית לחופשת לידה בתשלום ממקום העבודה שלה. מה שלדברי שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, יאפשר לכולם לקחת חופשת לידה בתשלום.

בשונה מישראל, החוק הפדרלי בארה"ב (מ-1993) לא מחייב להוציא עובדות לחופשת לידה בתשלום אלא רק מגן עליהן מפני פיטורין. בנוסף, החוק קובע שכדי לזכות בהגנה הזו, אימהות צעירות חייבות לעבוד בחברות של 50 עובדים לפחות במשך שנה לפחות ולצבור לפחות 1,250 שעות עבודה בתקופה הזו.

חקיקה מקומית ברמת המדינות השונות מספקת מענה שונה לכל אזור ולכן מדובר במהפכה עבור חברות קטנות. "אני שמחה להודיע היום שהתחלנו ליישם סטנדרטים חדשים עבור ספקים שתומכים בפייסבוק בארה"ב ועובדים איתנו בצורה משמעותית", הבהירה סנדברג בהודעה.

לדבריה, "אנחנו עובדים על השינויים האלה כבר חודשים וזה יהיה מרכיב חשוב בביסוס משפחה חזקה עם ילדים בריאים".
השינוי יהיה רלוונטי לחברות המספקות שירותים רבים לפייסבוק, או לספקים עם 25 עובדים ומעלה. "זה צעד חשוב לחיזוק הקהילה שלנו", כתבה סנדברג. "נשים, המהוות שני-שלישים מהעובדים המשתכרים שכר מינימום בארה"ב, יושפעו הכי הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully