וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הבא באבטחת הסמארטפון: סורק עיניים כמו בסרטים

אילן גלר

14.5.2015 / 14:34

ה-Arrows NX F-04G החדש של פוג'יטסו, שיושק בסוף החודש ביפן יציע מערכת אבטחה ביומטרית ראשונה מסוגה בעולם לטלפונים חכמים. בקרוב נדע אם זה גם עובד בשמש המסנוורת ולא רק במעבדה

פוג'יטסו Arrows NX F-04G. יוטיוב, צילום מסך
נשבע לך שזה אני, פשוט נכנס לי חול לעין./צילום מסך, יוטיוב

בשנה האחרונה זינקה רמת האבטחה של הסמארטפונים פלאים. דגמים פופולריים רבים צוידו בחיישן טביעות אצבע, המעניק הגנה ביומטרית אך כדרכו של העולם, המאמץ לשדרג את הטכנולוגיה אף פעם לא נפסק. למהנדסי היצרנית היפנית פוג'יטסו גם לא הספיקו טביעות האצבע והחברה מתכוונת להשיק בסוף החודש סמארטפון המצויד במערכת אבטחה מרשימה אף יותר - סורק קשתית (Iris), המזהה אתכם דרך המבנה הייחודי של עיניכם.

מבנה הקשתית מתקבע לאחר גיל שנתיים ולא משתנה כמעט כלל לאורך החיים. הוא מורכב וקשה מאוד להעתקה, בוודאי יותר מטביעת אצבע. לא ניתן בשום אופן לזייף אותו על ידי תמונה, מדויקת ומפורטת ככל שתהיה. הדרך היחידה לחדור את האבטחה תהיה בסריקה באמצעות מצלמת האינפרה-אדום, שתותקן ב- Arrows NX F-04Gהחדש של פוג'יטסו. טביעת עין היא חלק מאמצעי זיהוי ביומטריים שמשתמשים בהם בעולם (ובסרטים), וכעת כל אחד יכול לדמיין שהוא נכנס לבונקר צבאי סודי בכל פעם שצריך לשלוח סמס.

הבעיה היא, כמובן, שסריקה שכזו עשויה לארוך זמן רב והצריכה עד כה שימוש בעדשות גדולות וכבדות יחסית. בפוג'יטסו טוענים כי הצליחו להתגבר על בעיות אלו, וטכנולוגיית האבטחה שלהם תותקן בסמארטפונים בגודל סטנדרטי, תזהה אתכם בתוך רגעים ספורים וממרחק שימוש סביר, מה שאומר שלפחות לדברי החברה, לא תצטרכו להצמיד את העין למכשיר. בהמשך השנה נגלה אם כל העסק עובד גם מחוץ למעבדה, כשהשמש מסנוורת מאחוריכם ושכבת אבק וטביעות אצבעות שמנוניות מכסות כל חלקה טובה במכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully