וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פייסבוק תובעת ישראלי בבית המשפט

17.5.2015 / 9:44

עו"ד גיא אופיר יצא למאבק נגד הרשת החברתית, בטענה כי היא לא מפרסמת פרטי התקשרות לציבור, ואיים לפרסם את פרטי המנכ"לית בישראל. בתגובה בחרו בפייסבוק להגיש נגדו תביעה בבית המשפט

עו"ד גיא אופיר. צילום: גיא אופיר, באדיבות המצולמים
רוצה יותר שקיפות בפייסבוק. עו"ד גיא אופיר./באדיבות המצולמים, צילום: גיא אופיר

הבוקר (יום ראשון) בשעה 8:40 הגישה פייסבוק לראשונה תביעה בבית המשפט הישראלי נגד אזרח ישראלי. לדברי הנתבע, עו"ד גיא אופיר, הרשת החברתית מימשה את האיום שלה מיום רביעי האחרון, והגישה לבית המשפט המחוזי בת"א, תביעה נגדו ובקשה למתן צו מניעה שיאסור עליו לפרסם את פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק בנוסף לתשלום הוצאות המשפט.

הסכסוך הנוכחי בין עו"ד אופיר לפייסבוק החל בשבוע שעבר, כשאופיר פנה לפייסבוק ישראל ומחה על כך שאינה מאפשרת לישראלים ליצור עמה קשר. טענותיו התבססו על העובדה שהחברה אינה מפרסמת מספר טלפון או פקס, או כתובת דואר אלקטרוני המאפשרים פניות דחופות.

עו"ד אופיר איים כי אם פייסבוק לא תפרסם פרטי התקשרות לישראלים בתוך 72 שעות הוא יפרסם את הפרטים האישיים של מנכ"ל פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, כולל מספר הטלפון הנייד שלה, מספר הזהות שלה, כתובת ביתה ועוד.

"כאשר פייסבוק נתבעת בישראל, היא כופרת במרות ובסמכות בתי המשפט בישראל לשפוט אותה..." כתב עו"ד אופיר לעורכי הדין של פייסבוק (משרד עורכי הדין היוקרתי הרצוג פוקס נאמן).

לדברי אופיר, לאחר חילופי התכתבויות בין הצדדים ביום רביעי הוא קיבל הודעה על הכוונה לתבוע אותו בבית המשפט ועל הכוונה להוציא נגדו צו מניעה מחשש כי פרסום פרטי יצירת הקשר עם סופר תאני יפגע בפרטיותה.

מעמותת "הכפתור האדום", המובילה את המאבק בבריונות ברשת נמסר כי "מדי שבוע אנו מסירים עשרות תכנים פוגעניים בעבודה משותפת עם פייסבוק העולמית. אנו סבורים כי פרסום פרטים של אדם כזה או אחר איננה הדרך הראויה לפעול בנושא ואינה עולה בקנה אחד עם הנושא למענו עו"ד גיא אופיר נאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully