וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיים נופלים: האקר פרץ למערכת הניווט של המטוס בזמן הטיסה

17.5.2015 / 11:28

ההאקר ומומחה אבטחת הסייבר האמריקני, כריס רוברטס, מזהיר כבר שנים שמערכות המחשוב במטוסים רבים נתונות בסכנת פריצה, ובזכות ציוץ מתרברב אחד מתברר שהוא מוכיח את זה בטיסות רבות כבר שנים

מטוס יונייטד איירליינס. ShutterStock
סכנה ממשית בשחקים./ShutterStock

כריס רוברטס - האקר אמריקני, המוכר לאף.בי.איי - הצליח להשתלט על מערכת הניווט של המטוס בו הוא טס ולגרום לו לסטות מעט על ידי פריצה למערכת הבידור של הטיסה. לפי מסמך שהוגש לבית המשפט הפדרלי בארה"ב, רוברטס נחקר בחשד לפריצה וציוד המחשוב שלו הוחרם.

רוברטס, המייסד של חברת "One World Labs", ידוע כמומחה לאבטחת סייבר. כבר שנים הוא מזהיר מפני מתקפות על מטוסים ולפי תיעוד החקירה, נראה שהרשויות בארה"ב מאמינות שיש לו את היכולת הטכנית לבצע את הפריצה שהוא טוען שביצע.

עד כה, רוברטס לא הואשם בעבירה כלשהי והנושא בכלל הגיע לידיעת הרשויות רק לאחר שהוא לא התאפק והתרברב על כך בציוץ בטוויטר ("שנתחיל לשחק עם החמצן? :)").

התקרית התרחשה בטיסת יונייטד איירליינס בין דנבר לשיקגו בתאריך 15 באפריל השנה. הציוד האלקטרוני שהוחרם ממנו כלל אייפד, מקבוק פרו, שלושה כוננים קשיחים, שישה כונני פלאש ניידים ושני כבלים USB.

רוברטס נחקר כבר כמה פעמים השנה על ידי האף.בי.איי ואמר לחוקרים שהוא פרץ למערכות הטיסה של בואינג ואיירבוס כ-15 עד 20 פעמים בין השנים 2011 ל-2014. לדבריו הצליח להשתלט על פעילות המנוע ובנוסף ציין שהוא הצליח לפרוץ לרשתות המטוסים ולנטר את פעילות תא הטייס.

רוברטס אמר בחקירה כי הוא זיהה נקודות תורפה במערכות הבידור של מטוסי בואינג 737-800, 737-900 ו-757-200 בנוסף למטוס איירבוס A-320s.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזהיר כבר שנים מפני פריצות למטוסים. רוברטס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully