וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגס בתפוח: התמימות של אפל עלתה לה 160,000 שקלים

אילן גלר

17.5.2015 / 12:12

בריטי צעיר הצליח למצוא שיטה פשוטה למדי להלבין אייפונים גנובים, לאחר שזיהה פרצה בתקנון האחריות של אפל באנגליה. עד שנתפס הוא עלה לענקית הטכנולוגיה האמריקנית 43,000 דולרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בארץ זה לא היה קורה./מערכת וואלה!, צילום מסך

אדוורד הורנסי, בריטי בן 24, הצליח להרוויח סכום נאה של 43,000 דולרים (163,804 שקלים) תוך ניצול מדיניות השירות הנדיבה של אפל. הקומבינה שהוא עלה עליה פשוטה למדי: אפל מוכנה להחליף באנגליה מכשיר מקולקלים במכשירים מחודשים ללא כל תשלום, כחלק מאחריות היצרן הרגילה של האייפון. הורנסי החל לקנות מכשירים משומשים, לחבל בהם קלות - ואז לשלוח אותם לאפל כדי לקבל מכשירים במצב חדש ונקי.

סביר להניח שהורנסי היה יכול להמשיך "לשדרג" בחינם את מכשירי האייפון שקנה עוד תקופה ארוכה, אלמלא הייתה חמדנותו גוררת אותו לרכישת מכשירים גנובים במחירי רצפה דרך אי-ביי. העסק המחתרתי החדש שהקים הוכיח כי הורנסי ידע שהמכשירים שרכש הגיעו לידיו בדרכים לא חוקיות, מאחר והוא טרח לבדוק כל אחד מהם מול מרשם המכשירים הגנובים של משטרת אנגליה. במשטרה כינו את השיטה שלו "הלבנה" של מכשירים גנובים.

לאפל כבר יש למעשה פתרון לתרמיות מסוג זה: מכשירי אייפון הנעולים באמצעות קוד, סיסמה או טביעת אצבע, כוללים גם אפשרות השבתה מרחוק המופעלת דרך אתר החברה. כך יכול המשתמש לנעול לצמיתות מכשיר שנגנב ממנו, ולהפוך אותו בלתי שמיש - ומכאן אין טעם לגנוב אותו מלכתחילה.

ככל שמשתמשי אייפון רבים יותר יקפידו לאבטח את מכשירם, כך סביר שתופעת גניבת המכשירים הללו תחלוף מהעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully