וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כבוד בין האקרים: שוק מחתרתי בדארקנט נחטף עבור כופר

אילן גלר

18.5.2015 / 9:46

הרשת האפלה נתפסת בקרב גולשיה כמקום עם חוקים משלו, אבל מתברר שכשמדובר בעבריינים חמדנים ברשת, אין כבוד או סימפתיה בין האקרים

עולם אינטרנט. ShutterStock
הדארקנט מציעה אנונימיות מוחלטת./ShutterStock

האקרים, כך מתברר, אינם מסתפקים רק בפריצה למוסדות ממשלתיים ותאגידים עסקיים, אלא גם מנסים להכשיל בחמדנותם זה את זה. דוגמה עדכנית לכך היא ניסיון חטיפה של שוק מכירות בדארקנט ("הרשת האפלה", הנסתרת מעיניהם של מנועי חיפוש ודפדפנים סטנדרטיים), תוך דרישת כופר תמורת עצירת המתקפה. השוק המדובר, TheRealDeal, הוא למרבה האירוניה זירת מסחר מחתרתית למכירת תוכנות ומידע המשמש האקרים בפריצה לאתרים.

בעת ניסיון התקיפה, הוצף TheRealDeal בניסיונות גישה מרובים לשרתיו על מנת שאלו יקרסו. השיטה נפוצה למדי לחסימת אתרים ברשת ומכונה DoS (מניעת שירות). לצד ניסיונות הגישה נרשמה גם הודעה: שלמו לנו בביטקוין (המטבע באמצעותו סוחרים בדארקנט) ונפסיק מיד. בסופו של דבר הניסיון להביא לקריסת האתר לא צלח, אך גם לא המאמץ לאתר את ההאקרים ולגרום להם לחדול ממעשיהם.

ההתרחשויות בצד האפל של הרשת אינן הופכות פומביות בדרך כלל, אך הפעם החליט אחד ממנהלי השוק לחשוף את הסיפור תוך שמירה על אנונימיות, מאחר וראה בו מעשה חמור במיוחד. "יש דברים שחשובים יותר מכסף", כתב. "יש אנשים הנשענים על שווקי הדארקנט על מנת לרכוש תרופות שאינם יכולים להשיג ללא רשימת המתנה ארוכה... אולי התוקפים החמדנים צריכים לחשוב גם עליהם".

  • עוד באותו נושא:
  • דארקנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully