וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון טאבים פתוחים לכם בכרום? אתם חייבים את התוסף הזה

אילן גלר

20.5.2015 / 9:11

אחרי 27 גרסאות ועדכונים, הדפדפן של גוגל כבר לא מהיר וחסין-קריסות כמו פעם. מזל שיש תוסף חדש ש"מרדים" טאבים שאינם בשימוש כדי שנוכל להמשיך לפתוח עוד ועוד אתרים

סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות. ShutterStock
גם אצלכם הטאבים נשארים פתוחים למשך חצי יום?/ShutterStock

דפדפן האינטרנט של גוגל - כרום - הושק בקול תרועה רמה לפני כמעט שש שנים תוך הבטחה לספק לנו חווית גלישה מהירה ויציבה בהרבה ממה שהיינו רגילים אליו. 27 גרסאות אחר כך, יודו רוב המשתמשים כי חזרנו פחות או יותר לנקודת ההתחלה: כרום יכולה להיות אותה מפלצת איטית וזוללת משאבים שהיו הדפדפנים אותם התיימרו להחליף בגוגל בראשית הדרך.

נכון לחודש שעבר, כרום הוא עדיין הדפדפן הפופולרי בעולם (בשימוש אצל 63.9 אחוזים לעומת 21.6 בפיירפוקס ו-8 אחוזים באקספלורר) וכעת, תוסף חדש וחינמי עשוי להחזיר אותו לימי הזוהר המהירים ונטולי הקריסות.

The Great Suspender (הגרסה האחרונה עודכנה אתמול) עוקב אחר הטאבים הפתוחים ברקע, ולאחר פרק זמן מוגדר - מ-20 שניות ועד שלושה ימים - "מרדים" את אותם טאבים שלא נעשה בהם שימוש. כך הם אינם גוזלים משאבי מערכת יקרים, והמשתמש מוזמן לפתוח עוד ועוד טאבים כאוות נפשו.

ומה על אותם אתרים שאנחנו דווקא רוצים מאוד שיתעדכנו תמיד ברקע, כמו פיד הפייסבוק או תיבת הג'ימייל? גם על זה חשבו מפתחי התוסף, והכינו עבורנו רשימה אליה נוכל להכניס אתרים שאנו מעוניינים להעניק להם פטור מהקפאה. אפשרויות מעניינות נוספות הן הפעלת התוסף רק כאשר המחשב הנייד רץ על הסוללה, או רק כאשר הוא מחובר לרשת (כך שלא נאבד אתרים בהם קיווינו להשתמש בטיסה או בנסיעה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully