וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוריאל מציגה: עור אנושי מודפס במקום ניסויים על בעלי חיים

אילן גלר

20.5.2015 / 9:59

חברת הקוסמטיקה עמלה בשנתיים האחרונות על פיתוח טכניקות חלופיות לניסויים על חיות וכעת יצאה לוריאל בהכרזה על טכנולוגית הדפסת עור תלת-ממדית שעשויה לחולל מהפכה בענף

עור מודפס. יוטיוב, צילום מסך
הדמיית עור מודפס./צילום מסך, יוטיוב

חברת הקוסמטיקה הבינלאומית שבסיסה בצרפת הכריזה כבר בשנת 2013 שהיא מפסיקה לחלוטין בניסוי מוצריה על בעלי חיים, ובמקום זאת תנסה אותם באמצעות מודלים ממוחשבים ופיסות עור שגודלו באופן מלאכותי במעבדה.

התהליכים הללו איטיים ויקרים, ועל כן חיפשו בלוריאל תחליף זול ויעיל יותר. כעת מגיעה ההכרזה על טכנולוגיה חדשנית להדפסה תלת-ממדית של פיסות עור, שעשויה לחולל מהפכה בענף, וגם להקל על הסבל של מיליוני בעלי חיים הכלואים במעבדות ברחבי העולם.

התהליך החדש, שפותח על ידי חברת Organovo, מתחיל בפיסות עור-אנושי זעירות הנתרמות ממרפאות רפואה פלסטית. אותן פיסות מפורקות לתאי עור, הנטענים אל תוך מחסנית הדפסה ומשם מוכנסים אל מכונה המרכיבה מהם פיסות עור חדשות ונקיות. התוצאה הסופית כמעט זהה לחלוטין לעור אנושי טבעי, ולדברי החברה מספקת תוצאות קרובות מספיק על מנת לבדוק את ביצועי מוצריה הקוסמטיים באמינות גבוהה.

לחברות ידרשו עוד כמה חודשים על מנת להביא את הטכנולוגיה החדשה למצב שבו ניתן לעשות בה שימוש נרחב. בשלב הזה, לוריאל תשמור על זכויות בלעדיות להדפסת העור בתעשיית הקוסמטיקה, אך Organovo תורשה למכור אותה לתעשיית התרופות ואפילו לניסויים ביצירת איברים להשתלה. כך הטכנולוגיה שראשיתה בבדיקות איכות לקרם פנים, תתרום בתקווה בסופו של דבר לאיכות החיים של כולנו.

בסרטון שפורסם לפני שנתיים דימו בחברת Organovo את התהליך שהפך כעת למציאות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully