וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים מתלוננים: אפליקציית יוטיוב לילדים - לא בטוחה לילדים

אילן גלר

21.5.2015 / 9:38

תכנים בעלי אופי פדופילי, סרטונים שבהם נשמעים קללות גסות, וגם סרטון הדרכה לשימוש במסור חשמלי - כל אלו מצאו דרכם לאפליקציה, המיועדת לגיל הרך, לפי טענות שני ארגונים הורים אמריקניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנים פדופיליים באפליקציית יוטיוב לילדים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר האחרון השיקה גוגל אפליקציה חדשה למכשירי אנדרואיד ואייפון בשם YouTube Kids, שאמורה להציע למשתמשים צעירים במיוחד מבחר של סרטוני וידאו המותאמים לגילם מתוך המאגר האדיר של יוטיוב.

הכוונות היו אולי טובות, אך שניים מארגוני ההורים הבולטים בארה"ב - "הקמפיין לילדות ללא פרסומות" (CCFC) ו-"המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית" משוכנעים כי האפליקציה החדשה חוטאת למטרה ונדרשת התערבות מידית של הממשל על מנת לתקן אותה, או להסיר אותה מהחנות.

הארגונים, ששלחו השבוע את ההוכחות שאספו לרשות המסחר האמריקנית, התלוננו שבין פרקים של רחוב סומסום וברני הדינוזאור, הצליחו להגיע לאפליקציה גם תכנים בעלי אופי פדופילי, סרטונים שבהם נשמעים קללות גסות, וגם סרטון הדרכה לשימוש במסור חשמלי. כל אלו הצליחו להיכנס לקטלוג של YouTube Kids, למרות שהיא אמורה להיות מפוקחת באופן צמוד ולהבטיח להורים ראש שקט כשהם מושיבים את הילדים שלהם מול הטאבלט.

בנוסף טוענים הארגונים כי אפליקציית YouTube Kids מערבבת ללא כל הבחנה בין תכני וידאו לגיטימיים לילדים, ובין תכנים מסחריים ופרסומות. אלו מוצגות בפני קהל צעיר שלא יידע להבדיל ביניהם. "האפליקציה מנצלת את נקודות התורפה ההתפתחותיות של ילדים, ומתעלמת מכללי האבטחה שנקבעו זה מכבר על ידי התקשורת והמפרסמים", לפי ההודעה שנשלחה לממשל.

בעמוד הקמפיין מציגים הארגונים רשימת קישורים לסרטוני וידאו אלימים, גסים ובעייתיים המופיעים באפליקציית הילדים, כמו גם טקסט דוגמה לפנייה אותה ניתן לשלוח לגוגל, בדרישה לתקן מיד את כשלי האפליקציה, כחלק מניסיון

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully