וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב באנדרואיד: אבטחה מבוססת טביעות אצבע

אילן גלר

25.5.2015 / 11:18

האם זה אומר שגוגל מתכננת גם להקים מאגר ביומטרי עולמי? כשאפל פנתה לנתיב הזה לפני שנתיים היא הבהירה שזה לא יקרה. כעת תור גוגל להוכיח שהיא רק רוצה להגן על המידע שלנו

אילוסטרציה. ShutterStock
אפל נזהרה לא להקים מאגר ביומטרי גלובלי, עכשיו תור גוגל/ShutterStock

במסגרת ריקוד הטנגו המוכר שבין גוגל ואפל - במהלכו נוטות שתי ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות לשאול זו מזו מדי פעם רעיונות - הגיע כנראה תורה של גוגל להיות בצד המובל. לפי הדיווחים, מתכננת גוגל להציג בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד פרוטוקול אבטחה המבוסס על טביעות אצבע, בדומה ל-Touch ID של אפל.

כדי להשתמש בפיצ'ר הזה, יהיה עליכם כמובן להצטייד במכשיר הכולל חיישן טביעות אצבע מובנה כמו הגלקסי S6 החדש של סמסונג. בעוד שבגרסת אנדרואיד הנוכחית פעילותו של החיישן הזה היא סוג של אלתור מוגבל, בעקבות הצגת המערכת החדשה יוכל לשמש זיהוי הטביעות לצורך הגנה על אפליקציות ספציפיות, רכישת תכנים והצפנת מסמכים רגישים.

האם הטכנולוגיה החדשה תאפשר לגוגל הלכה למעשה לבנות מאגר ביומטרי עולמי? באפל, שכאמור הציגה מערכת אבטחה דומה לפני כמעט שנתיים, נקטו בצעדים קיצוניים למדי על מנת להסיר כל דאגה כזו. טביעות האצבע במכשירי אייפון נשמרות במעבד ייעודי המותקן במכשיר, ואינן משודרות בשום שלב לשרתי החברה. האם גוגל תנקוט במדיניות דומה, למרות מיקודה של החברה בטכנולוגיות ענן? תשובות לכך נקבל כנראה בכנס המפתחים I/O, הצפוי להיערך בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully