וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה באנדרואיד: איפוס הגדרות יצרן לא באמת מוחק את המידע

25.5.2015 / 16:35

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' הצליחו לשחזר גישה ממכשירי אנדרואיד, שאופסו להגדרות יצרן, להודעות הטקסט, התמונות, סרטוני הווידאו ואפילו יישומי צד שלישי

גיא גורן, אנדרואיד, AMOI, BLU. מערכת וואלה!
ההודעות שלכם עלולות להיות חשופות גם אחרי המחיקה./מערכת וואלה!

כל אחד יודע שלפני שמוכרים סמארטפון למישהו אחר, או מחזירים טלפון למעביד, צריך למחוק את כל המידע ולשחזר את הגדרות היצרן כדי לנקות אותו לחלוטין מכל התמונות ופרטי השיחות האישיות שלכם.

אבל לרוע מזלם של משתמשי האנדרואיד, חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' גילו לאחרונה ששחזור הגדרות היצרן לא מנקה את המכשיר ממידע כמו שהייתם מצפים - אפילו לא קרוב. מסקנות המחקר הראו שגם בהצפנה מלאה, איפוס להגדרות היצרן לא מוחק את הקובץ המאחסן את מפתחות הפענוח וניתן למעשה לשחזר את המידע מהמכשיר.

החוקרים ציינו שרמת הסיכון משתנה בין המכשירים השונים אבל הם הצליחו לשחזר גישה ממכשירי אנדרואיד להודעות טקסט, תמונות, וידאו ואפילו יישומי צד שלישי. מעבר לכך, החוקרים הצליחו לשחזר סיסמאות ועוגיות מאובטחות של שירותי גוגל וכך להשיג גישה להודעות ג'ימייל.

מכשירי האנדרואיד שנבדקו היו כולם משומשים ונרכשו באתר eBay. כל הטלפונים שנבדקו הריצו אנדרואיד בגרסאות 2.2 Froyo ו- 4.3 Jellybean. לפי הדוח, "החוקרים מעריכים שכ-500 מיליון מכשירי אנדרואיד מסוגלים לעבור שחזור". בנוסף נכתב בדוח כי כ-630 מיליון מכשירים בסיכון לאפשר שחזור של כרטיסי זיכרון SD פנימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully