וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלה קבוצות הפייסבוק הכי מוזרות בישראל?

מ-"התנועה לביטול העיר פתח תקוה", דרך מועדוני הסתירות והטאוטולוגיה ועד "צילום פרוקי-רגליים חרקים זוחלים ודו-חיים"; קבוצות פייסבוק הן מקום לפגוש גולשים אחרים עם תחומי עניין דומים. קבלו את נקודות המפגש היותר הזויות ברשת החברתית, שכדאי לכם להכיר

פייסבוק. ShutterStock
מעוניינים בחווית פייסבוק פחות שגרתית?/ShutterStock

קבוצות פייסבוק מאפשרות לאנשים להתאגד סביב נושאים חשובים, להניע תהליכים חברתיים, כלכליים ופוליטיים, לזעוק את זעקת החלשים ולאפשר לקולות מהשוליים להישמע בעוצמה.

אבל הקבוצות ברשת החברתית הן גם המקום בו כל המוזרים מהאינטרנט נפגשים לדבר על מה שמעניין רק אותם, עמודים וקבוצות שמשגשגים על התפר שבין ההזוי למשעשע. החלטנו לאסוף בשבילכם את הקבוצות הישראליות הכי הזויות שמצאנו, וגם כמה שפשוט יגרמו לכם לחייך.

מועדונים מוזרים

אי אפשר להתחיל כתבה על קבוצות פייסבוק מוזרות בלי לדון בטרנד המועדונים הגיקיים. המועדונים הללו הם למשעה קבוצות פייסבוק שמיועדות לשתף שלל כשלים לוגיים בחיי היומיום האחד עם השני, באופן שהוא לפעמים מאוד מצחיק ולפעמים סתם מוזר.

מועדון הטאוטולוגיות הוא כר פורה לטענות שהן אמת תמיד. כלומר, אם הטענה היא ש"כלב הוא כלב", הטענה היא טאוטולוגיה. המועדון מבקש מכם לחלוק טאוטולוגיות מחיי היומיום, ולעתים קרובות מעלה דיונים מרתקים בנוגע לשאלות הדחופות ביותר, שהן כמובן, האם שורה משיר היא אכן טאוטולוגיה.

מועדון הרקורסיות - רקורסיה היא בעצם טענה שמכילה את עצמה באופן מעגלי ואינסופי - כלומר, הגדרה שמעצם הגדרתה חוזרת על עצמה. לדוגמה, ההגדרה לאדם יהודי היא "אדם שאמו יהודיה" - אבל איך נגדיר שאמו יהודיה אם לא לחזור ולבדוק את ההגדרה של אדם יהודי. דוגמה נוספת יכולה להיות הצבת שתי מראות אחת מול השניה - התמונה שמתקבלת היא תמונה אינסופית של חזרות. במילים אחרות, מועדון הרקורסיות מציב מראה אל מול המראה של חיי היומיום. תודו שזה עמוק.

מועדון הסתירות מעט קל יותר להבנה גם למי שלא עשה כמה קורסים בפילוסופיה. מדובר במועדון שחולק עם חבריו הערות שסותרות אחת את השניה - כמו "כל הנחשים ירוקים, והנחש הזה לא ירוק", או "פתח תקוה היא מקום מעניין".

ולסיום, מועדון היתירויות הוא מועדון שחולקים בו יתירויות (ראיתם מה עשיתי פה?). המועדון חולק ביטויים מחיי היומיום שקיימת בהם חזרה מיותרת - כמו למשל, "שוב פעם" - שוב אומר עוד פעם, כך שלומר שוב פעם זאת יתירות - כמו לומר עוד פעם פעם.

די לחפירות. ShutterStock
סיימתם לחפור?/ShutterStock

תנועות מוזרות

קבוצות הפייסבוק המוזרות אינן רק מקומם של חנונים שמעדיפים לבלות את זמנם במציאת כשלים לוגיים, אלא גם בתנועות משונות עם מטרות משונות אף יותר.

"התנועה לביטול העיר פתח תקוה", עליה לא נרחיב יתר על המידה כי מובן מאליו מדוע היא קמה, מבקשת הצטרפות של 10,000 חברים על מנת לשלוח עצומה לביטול אם המושבות, כדי להפוך אותה ל"חניון הגדול של תל אביב". מובן לגמרי.

"תלמ"ה - התנועה להיכחדות מרצון של האנושות", למרבה ההזיה, היא תנועה אמיתית שדוגלת בפתרון אלטרנטיבי לבעיה האקולוגית - הפסקת התרבות מרצון. "כפי שמתנדבות התנועה יודעות, הפתרון החלופי להכחדותם המיותרת של מיליוני זנים שונים היא הכחדות מרצון של זן אחד בלבד: ההומו ספיאנס... אנחנו. בכל פעם שעוד אחת מאיתנו מחליטה שלא להוסיף עוד אחת מאיתנו למיליארדים הקיימים שכבר רובצות על כדור הארץ, עוד קרן של תקווה מאירה באפלה", נכתב בעמוד ההסבר מטריד של התנועה בפייסבוק. האם מדובר בפתרון רציונלי ופרקטי? סביר שלא, אבל הוא פסיכי עד לרמה של גיחוך קל.

ואחרי הקבוצה שהכחידה בעיקר את האמונה שלנו באנושות, "גמד ענק בין חברים מכרים וזרים גמורים" תשתדל להחזיר לנו אותה. הקבוצה מיועדת לישראלים מכל הסוגים והגוונים, ונפתחת לקראת פורים לטובת משחק גמד-ענק קולקטיבי. המשחק, אותו כולנו מכירים מבית הספר היסודי, עומד על חוק בסיסי אחד - כל אחד מקבל בהגרלה אדם אקראי לו הוא צריך להעביר מתנה. במשחק הכלל-ישראלי הזה, נשלחת חבילה לאדם קצת יותר רנדומלי מרותי עם הצמות מכיתה ו' 2, ויכול להיות באזור חיוג שונה לגמרי. כמובן שקיימת סכנה שתשלחו משלוח מנות יפה ולא תקבלו דבר, אבל במשחק האחרון השתתפו כאלף גולשים ובאופן כללי התוצאות היו חביבות.

אילוסטרציה של אסטרואידים פוגעים בכדור הארץ. ShutterStock
ואם יפגע בנו אסטרואיד לפני שנספיק להיכחד מרצון?/ShutterStock

אובססיות מוזרות

הקבוצות המוזרות הללו מתמקדות בתחום עניין ספציפי ומשונה למדי. הן מעודדות אותו בקרב המשתתפים וגורמות למוזרות לגלוש מהם והלאה.

"חפירות על מתמטיקה" היא קבוצה ששמה מסגיר אותה די בקלות. מומלצת בעיקר לאנשים שדוברים מתמטית שוטפת, כי אחרת יכול להיות שתחשבו שמשהו השתבש בפייסבוק.

קבוצה מוזרה נוספת היא "דעות לא חשובות", שמעודדת את חבריה לחלוק תחומי עניין, תהיות ועמדות בנוגע לכל דבר בעולם. בקבוצה יש פילוסופיות חיים אמיתיות, וגם תיאוריות משונות ותהיות אקזיסטנציאליסטיות שיכולות לערער לכולם את הביטחון. בכל אופן, כניסה לקבוצה היא חוויה מאוד משונה.

"עובדות לא חשובות" עובדת על אותו הרעיון - בקבוצה מועלות עובדות אזוטריות ולא רלוונטיות כלל, בתקווה שחברי הקבוצה יתעניינו בהן. הידעתם ששייקספיר נולד ונפטר באותו התאריך, או שפיתגורס היה צמחוני? אלה רק כמה מהעובדות הלא חשובות שתגלו בקבוצה המוזרה הזו שנדמה שלא מתקדמת לשום מקום.

"צילום פרוקי-רגליים חרקים זוחלים ודו-חיים" היא קבוצת צילום שמתמקדת בכל דבר שהוא קטן ומגעיל. כלומר - בחרקים. אם אתם מעוניינים לחוות את הסנסציה המטורפת שהיא פיד שלם של תמונות של יצורים שאתם בדרך כלל שולחים את החתול לזלול, אתם מוזמנים לתת קליק קטן לקבוצה הזאת ולשאוף קצת ממוזרותה. ולחברי הקבוצה, רק שלא תבינו לא נכון - התשוקה שלכם לגיטימית לגמרי, אבל מוזרה. סליחה.

מקק יערות. ShutterStock
התשוקה לחרקים - יש גם כאלה./ShutterStock

ממים מוזרים

בסעיף הזה אספנו כמה קבוצות שמתקשרות בעיקר בממים או יצירות אינטרנטיות מוזרות, שיגרמו לכם לצחוק בקול או לתהות למה לעזאזל אתם מתעכבים על זה?!

"שירים בגרפים" היא קבוצה משונה מהמעלה הראשונה, שמנסה להציג מילות שירים בצורה גרפית. בגלישה קלילה בעמוד תגיעו לכמה גרפים קורעים מצחוק, וכמה שיגרמו לכם להצטער שלא הלכתם לעשות תואר במתמטיקה, אבל בכל מקרה - היא קבוצה מאוד מוזרה.

"דג, לרבות שאינו דג" היא קבוצה שמטרתה להציג חוקים ומסמכים הזויים, אבל מצליחה לגלוש גם לתחומי חיים אחרים. היא בעיקר מציגה סתירות בחוק - ולכן השם - אבל גם סתם בעיות מוזרות עם הנוסח.

וכמובן, הקבוצה "ממים של פילוסופים" מצליחה לעורר גיחוך קל בקרב האינטלקטואלים יותר שבינינו, וגם כאלה שיש להם כישורי גוגל טובים מספיק - אבל עבור כל השאר מדובר בקבוצה די מוזרה.

בחורה מאושרת שרה מיקרופון. ShutterStock
עכשיו תציירי את זה בגרף./ShutterStock

סתם מוזרים

ולסיום, כמה קבוצות שלא נכללו באף קטגוריה של מוזרות, אבל מוזרותן לא מוטלת בספק. "עצלים בעצלותך" היא קבוצה שמבוססת על הקונספט של הקבוצה המוכרת "כועסים בכעסך", אבל מציגה מיני הודעות על עצלנותם של חבריה, ויוצרת מעין קבוצת תמיכה לנטולי אנרגיה ויכולת. אם חשבתם שאתם עצלנים - חשבו שנית. הקבוצה הזאת מגדירה מחדש את המונח וגורמת לנו לרצות לצאת לטיול בפארק.

על מנת לסגור את הרשימה ב-WTF רציני, בחרנו קבוצה שגם החתומה מעלה לא מבינה לחלוטין. ב-"וואו ציפריס וואו" תוכלו למצוא מגוון של ממים, הערות ובדיחות אשר מתקשרות לחיים האינטרנטיים ולנושאים ויראליים; אך חלק נכבד מהפוסטים בה הם תמונות של רז ציפריס מפוטשפות על כל מיני ממים. מעניין מאוד. מוזר מאוד.

מכירים עוד קבוצות מוזרות שפספסנו? טקבקו

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully