וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח הלייזר שיעניק לכם ראיית-על

אילן גלר

26.5.2015 / 11:44

אם הניסויים הקליניים של חברת Ocumetrics הקנדית יעברו בהצלחה, בקרוב החברה תציע ניתוחי החלפת עדשות, שאורכים 8 דקות בלבד, ומעניקים ראייה טובה יותר מ-20/20

אילוסטרציה. ShutterStock
רואים רחוק./ShutterStock

אנשים הזקוקים לניתוחי קטרקט להחלפת עדשות העין לא בדיוק נהנים לראות את העולם כמו בעלי ראייה תקינה, אך אם החזון של חברת Ocumetrics הקנדית יתגשם, ייתכן שבעתיד הקרוב אנשים ללא שום בעיות ראייה מיוחדות יתחננו גם לעשות ניתוח. העדשות החדשות של Ocumetrics, העוברות כעת ניסויים קליניים בבני אדם בדרכן לאישור רשמי לשימוש, לא מציעות רק תיקון ראייה לסטנדרט הטבעי המקובל של 20/20, אלא הרבה מעבר לכך - ממש ראיית-על.

דוקטור גארת' ווב, האחראי על ההמצאה, מתאר במילים פשוטות את ההישג אותו הוא מתיימר להביא אל העולם: "אם עד עכשיו התקשיתם לקרוא את השעה המוצגת על השעון ממרחק שלושה מטרים, לאחר הניתוח תוכלו לקרוא אותו בקלות ממרחק עשרה מטרים". זאת ועוד, תהליך הניתוח אורך כשמונה דקות, נטול כאב לחלוטין, וכרוך בסכנות מעטות יותר משל ניתוחי הקטרקט הקיימים. גיל המינימום לביצוע הניתוח, לפי הצהרותיה של Ocumetrics, יעמוד על 25 - הגיל בו הראייה בדרך כלל מתייצבת.

דוקטור גארת' מאמין כי בשנתיים הקרובות תצליח החברה לסיים את כל הניסויים הנדרשים בכדי לקבל מרשויות הרפואה בקנדה ובארה"ב את האישורים הנחוצים לניתוחים מסחריים בבני אדם. עד אז, נאלץ להמתין בסבלנות לתשובות בעניין המחיר וקהל היעד. האם המוסד הרפואי בכללותו אכן יתמוך בביצוע ניתוחי "שדרוג" בעדשות בריאות, תחת ההכרה כי ביצועיהן נופלים משל תחליף מלאכותי? אם כן, זו בהחלט תהיה פריצת דרך היסטורית בדרך לאדם הביוני המשופר, שעד כה נהנה מפיתוחים בעיקר בתחום הגפיים החלופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully