וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: גריינדר וטינדר גורמים לעלייה בתפוצת מחלות מין

אילן גלר

28.5.2015 / 9:38

לא ברור האם מדובר במחקר ממניעים פוליטיים או לא, אבל תוצאותיו לא בדיוק תקינות פוליטית. לפי נתוני מדינת רוד איילנד בארה"ב, רוב הנדבקים הם להט"בים או משתייכים לקבוצות מיעוט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במדינת רוד איילנד שבארה"ב נרשמה בין השנים 2013 ל-2014 עלייה משמעותית בתפוצת מחלות מין קשות, בהן עגבת ואיידס. ובמקום להאשים חינוך מיני לקוי, את העלייה הזו מייחסים מומחים במדינה דווקא לפופולריות הגואה של אפליקציות דייטינג, המעודדות לדבריהם פעילות מינית לא בטוחה עם פרטנרים מזדמנים, ולעתים לא מוכרים, מבלי לשים דגש על שימוש בקונדום.

לפי הדיווח באתר הדיילי מייל, שאר הנתונים, לצערנו, ישמעו מוכרים למדי. העלייה בתפוצת המחלות משמעותית יותר בקרב אוכלוסיות הומוסקסואליות וביסקסואליות ביחס לשאר, ומרב הנדבקים משתייכים לקבוצות מיעוט שונות: אפרו-אמריקאים, היספאנים, וצעירים באופן כללי. "אפליקציות דייטינג העניקו לאנשים הזדמנויות רבות יותר לפגוש פרטנרים פוטנציאליים מאי-פעם בעבר, וכעת אנחנו רואים את ההשפעה שלהן על הבריאות המינית של האוכלוסייה ההומוסקסואלית", מסבירה דוקטור רוזמרי גילפסי.

במחלקת הבריאות של המדינה כבר עובדים על פרויקטים להידוק הקשר בין האוכלוסיות הפגיעות ובין יועצים ורופאים שבהם יוכלו לבטוח בנושאים רגישים. כמו כן, כבר נעשתה פנייה למפתחי האפליקציות בבקשה שגם הם ייקחו חלק במאבק, ויוסיפו אזהרות מפני מין בלתי מוגן. חלקם כבר נענו לבקשה בחיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully