וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נמאס לכם לזרוק את כל הרעיונות המעולים שלכם לפח?

29.5.2015 / 2:21

כמה פעמים ביום אתם עוצרים לפתע ומגלגלים בראש רעיון שיכול לשנות את העולם? אפליקציה, מוצר חדש ואפילו שדרוג של מוצר קיים - אין שום סיבה שבפעם הבאה שזה קורה תתנו לרעיון לחמוק מכם שוב

אילוסטרציה. ShutterStock
ההשקעה הראשונה שלכם בעצמכם - דף ועט./ShutterStock

מכירים את זה שיש לכם רעיון גאוני ושנייה אחת לאחר מכן הוא מתחיל לדעוך? אין שום סיבה שתוותרו על כל ההברקות שלכם, רק בגלל שנדמה לכם שאין לכם זמן לקדם אותם או שאתם לא יודעים אפילו איך לבדוק האם חשבתם על משהו חדש או שיש כבר מיליון אפליקציות שעושות את זה.

לקחנו לשיחה את עומרי ילובסקי, מנכ"ל החממה הטכנולוגית-עסקית YaloStar Holdings ומרצה ליזמות עסקית במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.

אוקיי, יש לי רעיון מה אני עושה עכשיו?

השלב הראשון דורש השקעה כספית מאוד גדולה - דף A4 ועט (או עפרון). מטרת השלב הראשון היא להעלות על הכתב את הרעיון שלכם. עצם העלאתו על הכתב מקדמת את הרעיון צעד קטן אך חשוב קדימה. אני ממליץ לכתוב בהתחלה בין חצי עמוד לעמוד. העלאה על הכתב של הרעיון תאפשר לכם גם לחדד אותו מעת לעת וגם תאפשר לכם לקבל תגובות מהסביבה (אם מדובר בפטנט מסווג, עדיף שתחשפו אותו בהתאם להנחיות של גורם מקצועי).

לאחר מכן רשמו לעצמכם בכמה שורות ראשי פרקים מומלצים שילוו אתכם גם בהמשך:
מהו הצורך שהרעיון שלכם מנסה למצוא לו פתרון?
מה הפתרון שלכם מציע? או במילים אחרות: איך הרעיון שלכם עונה על הצורך?
האם יש לכם תחרות? לאחר הגדרת הרעיון והצורך מומלץ לבדוק בעברית ובאנגלית, האם הוא קיים כבר. חיפוש מהיר בגוגל, בחנויות האפליקציות של אפל, אנדרואיד ו-ווינדוז, ובגוגל-פטנט – מנוע חיפוש לפטנטים.

לפני עידן האינטרנט היה הרבה יותר קשה לחפש מתחרים לרעיון. במידה ומצאתם רעיון דומה, אני ממליץ לא להיבהל, גם מרצדס וסובארו נראים דומים אך אינם זהים. יש ללמוד את הרעיונות הדומים לעומקם ולהבין במה הם שונים מהרעיונות שלכם.

ואז מה - מאיפה אני מביא את הכסף?

אני שמח שאתה שואל את השאלה בשלב מוקדם כל כך. לדעתי המון יזמים שואלים את השאלה הזו ומנסים לגייס את הכסף מוקדם מדי במקום לקדם את הרעיון שלהם ולהעלות את הערך של המיזם שלהם, ורק אז לפנות לשלב גיוס הכספים.

חשוב לזכור שגם המשקיעים, שיבחרו להשקיע בכם וברעיון שלכם, רוצים לראות שהשקעתם בקידום המיזם והתקדמתם ככל יכולתכם לפני שביקשתם מהם לסכן את כספם. כל שעה שאתם משקיעים בקידום המיזם על היבטיו השונים, לרבות בחיפוש אחר אנשי צוות שישלימו אתכם, מגדילה את הסיכוי להשגת השקעה כספית בהמשך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
לא צריך לחשוב ישר על כסף./ShutterStock

אמרת שחשוב לקבל ביקורת מאחרים. איך אני יודע שלא יגנבו לי את הרעיון?

להרבה יזמים שאני פוגש יש את החשש הזה, אבל מצד שני זה מאוד מתסכל לראות יזמים ששמרו במגירה סודית את הרעיון שלהם במשך שנים ובינתיים יזמים אחרים קידמו את אותו הרעיון לעבר ההצלחה. מומלץ להתייעץ בהתחלה עם אנשים שאתם סומכים עליהם, ולקבל את התגובות שלהם. העולם היום הוא עולם של אינטראקציות ומפגשים, במידה והם מנוהלים נכון, הם יכולים לקדם מאוד את התפתחות הרעיון שלכם למיזם חי ופועם.

אז איך אני מציג את הרעיון שלי לאנשים הנכונים?

אני ממליץ להציג את הרעיון אחרי שבישלתם אותו כראוי ועשיתם את מגוון הבדיקות וההתקדמות העצמאית שיכולתם בכוחות עצמכם. במידה ואתם צופים שישאלו אתכם על נקודה מסוימת מומלץ בחום לנסות למצוא את התשובה לפני שתישאלו עליה בפגישה המכרעת.

מהניסיון שלי, ובהתאם לחוק מרפי, הצד השני בדרך כלל שואל את השאלות הקשות יותר. באחד המיזמים שלנו התעכבנו במשך שבועות ארוכים בחיפוש אחר תשובה לאחת השאלות הקשות שבבסיס אחד המיזמים שלנו, והפלא ופלא זו בדיוק השאלה הראשונה והמרכזית שנשאלנו עליה כשהצגנו את המיזם לראשונה למשקיע פוטנציאלי. כמו כן, המלצה נוספת היא לקחת מכל מפגש את כל ההערות והשאלות שנשאלתם, ולנסות לתת להן מענה לקראת הפגישות הבאות.

לפי מה שאתה אומר אני כבר יכול להיות מיליונר. כל יומיים יש לי רעיון לאיזו אפליקציה. אתה מעודד להוציא לפועל כל רעיון שיש לי?

מתברר שכמעט כל רעיון ניתן להוציא לפועל, אך ההמלצה שלי היא לבחור רעיון שבכוחו של היזם (אבי הרעיון) לקדם. הרעיון יכול להיות מניסיונו ועיסוקו של היזם, מעולם התוכן של היזם. לחילופין יש מקרים בהם הרעיון נובע מתחום אותו היזם רוצה לחקור וללמוד על בוריו.

יש לזכור שיזמות היא כמו אוקיינוס ענק, מלא במאות משימות ואתגרים אם לא אלפים, ולא ברור מהיכן מתחילים לחצות אותו ולאיזה כיוון. לכן מומלץ להתחיל עם הדברים הבסיסיים ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully