וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא משגעת אתכם? 10 אפליקציות שיעשו סדר בסמארטפון של הגיל השלישי

סמאטרפונים הופכים את חיינו לקלים יותר אבל מסבכים את חייהם של ההורים שלנו וההורים שלהם. מלאונצ'רים שיחסכו לכם את ההסברים הטכניים בשיחות הטלפון הארוכות ועד אפליקציות שבאמת יהפכו את חייהם ליותר קלים

אישה מבוגרת עם סמארטפון. ShutterStock
מה זה קנדי קראש?/ShutterStock

כולנו מכירים את הרגע הזה שהטלפון מצלצל ואנחנו ויודעים שבצד השני נמצא אחד ההורים, הסבתא או הסבא עם שאלות על הטלפון שלהם. השיחות האלה נוטות לגלוש לצעקות (לפעמים מתסכול ולפעמים פשוט כי הם לא שומעים) אבל אפשר להיערך מראש כדי לפתור את השיחות האינסופיות סטייל "למה האינטרנט לא עובד?" או "אני לא מצליח ללחוץ על הכפתורים בטלפון החדש".

בתור נכדים טובים כבר התרגלנו לשאלות הבסיסיות על המחשב אבל עם התקדמות הטכנולוגיה אנחנו מגלים שהדורות הקודמים נתקעים עם סמאטרפונים לא פשוטים בכלל.

בשביל רגעי חוסר האונים האלה אספנו עבורכם רשימת אפליקציות שיעזרו לסבא וסבתא לצלוח את החודשים הראשונים של השימוש בסמארטפון בלי שתאבד עליכם דעתכם, וגם כמה שסתם יהפכו את השימוש למהנה עבורם. אבל לפני כל זה, תזכרו תמיד להתחיל כל שיחה ב-"כבו והדליקו את הטלפון מחדש". לרוב זה עובד.

Simple Senior Phone

נתחיל עם לאונצ'ר מושלם למבוגרים משתמשי אנדרואיד. ל"סימפל סיניור פון" יש גרפיקה פשוטה, טקסט גדול, ולחצנים ברורים שכל קשיש זקוק להם - טלפון, סמס, שליחת מיקום מהירה וקריאה לעזרה. הוא מיועד לאנשים מבוגרים וללקויי ראייה, ויכול באמת להציל את סבתא שלא מבינה למה היא צריכה גלקסי חדש.

האפליקציה הזו היא כל מה שבני המשפחה המבוגרים שלנו צריכים, כולל עבודה מצוינת לפי צבעים והפעלה אוטומטית בעת הדלקת המכשיר. אפילו הדרך לשנות הגדרות פשוטה להפליא, והמקלדת נוחה יותר לשימוש לאדם שלא השתמש במקלדת רגילה זמן רב. בקיצור, מדובר בדרך מצוינת להרגיל את סבא למעבר בין טלפון ישן לסמארטפון, או למבוגרים מעט טכנופוביים שלא צריכים את העושר הטכנולוגי של מכשירי הסלולר החדשים.

Wiser

ואם אנחנו כבר בלאונצ'רים, ווייזר הוא לאונצ'ר המיועד בעיקרון לילדים אבל יעיל גם בקרב בני הגיל השלישי. הוא קצת יותר מתוחכם מסימפל סיניור פון ואם נרצה להשוות, ווייזר הוא הלאונצ'ר שמתאים לסבתא שיש לה פייסבוק ומשתמשת במחשב, בעוד שסימפל סיניור פון מיועד לסבא שלא יודע מה זה סמס.

עם ממשק יפהפה ופשוט, ועם אופציה להוספת אפליקציות שונות למסכי הטלפון, ווייזר הופכת להיות הלאונצ'ר הפשוט הטוב ביותר לקשישים עם ידע מוקדם בטכנולוגיה. האפליקציה בנויה על רעיון המסכים - לוח הודעות, מסך הבית, אנשים מועדפים ואפליקציות.

בלוח ההודעות תקבלו התראות על סמסים חדשים, שיחות טלפון ואימיילים; במסך הבית תוכלו לגשת באופן מהיר לאנשי הקשר, לחייגן, להודעות, למצלמה, לגלריה ולכל האפליקציות; במסך אנשים מועדפים תוכלו לקבוע אנשי קשר לחיוג מהיר; ובמסך האפליקציות תוכלו לקבוע אפליקציות מועדפות לגישה נוחה. המסכים מסודרים לפי צבעים, עם כפתורים גדולים וטקסט ברור, והופכים את הטלפון לכלי חכם ופשוט. שאר האופציות בלאונצ'ר הזה בנויות על מינימליזם ופשטות, כולל החייגן ורשימת אנשי הקשר - אז אם סבתא שלכם מגניבה, לכו על האופציה הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Simple Senior Phone./מערכת וואלה!, צילום מסך

Big Phone Browser

אם אתם פחות מתלהבים על התקנה של לאונצ'ר לקשישים בחייכם, אבל רוצים לאפשר להם להתנסות בדרכים חדשות עם הסמארטפון שלהם, דפדפן עם אותיות גדולות יבוא להצלתכם. "ביג פון בראוזר" הוא דפדפן מינימיליסטי ופשוט שיצליח להגדיל את הטקסט בכל אתרי האינטרנט בהם תגלשו דרך הסלולרי. רק אל תשכחו שלהוריד את האפליקציה הזאת לסבא אומר שתקבלו אפילו יותר הודעות שרשרת עם לינקים ביום. ראו הוזהרתם.

7 ב-1

אם קניתם לסבים והסבתות שלכם אייפון והם לא מצליחים להבין מה לעשות איתו, 7-in-1 תעזור לכם להרגיל אותם לשימוש בסביבת העבודה המסובכת של הסמארטפון.

האפליקציה, שמיועדת לקשישים, מנסה להכניס את פייסבוק, סקייפ, פיקאסה, ג'ימייל ואינטרנט לאפליקציה אחת פשוטה וגדולה. יתרון נוסף לאפליקציה הזו היא שיש לה אופציה לשליטה מרחוק - כך שאם סבא לא מצליח להתקשר אליכם אתם לא צריכים להגיע עד אליו בשביל לסדר לו את הנייד.

האפליקציה מגיעה עם הסברים פשוטים מאוד לתפעול, יכולה להפעיל אפליקציות כמו פייסטיים וסקייפ בקלות, ושומרת על הטלפון של בני המשפחה עם הגדרות אבטחה גבוהות. עם ממשק אינטואיטיבי המיועד לאדם שמעולם לא השתמש במחשב, 7-in-1 היא התחליף האייפוני ללאונצ'ר פשוט.

Dragon Dictation

"דרגון דיקטיישן" (אנדרואיד, אייפון) היא אפליקציה שהופכת קול לטקסט. היא תומכת בעברית, והופכת את השימוש בטלפון ללקויי ראיה ולמבוגרים לפשוטה הרבה יותר. באנדרואיד היא פועלת כמקבילה של סירי האייפונית, ולאייפון היא פשוט דרך מהירה להקליד. מהניסיון הקצר של הכותבת עם האפליקציה, היא הצליחה לקלוט גם מילים לועזיות, גם בלחש ובאופן כללי לאיית מילים באופן נכון, למרבה ההפתעה. רק חשוב לסדר בהגדרות שמדובר בעברית, אחרת "אני רוצה לאכול עוגה" תתורגם ל-"annual salary". ראו הוזהרתם 2.

Android for Seniors

האפליקציה הזאת מקושרת לבלוג שנקרא "אנדרואיד לקשישים", המאגד בתוכו מדריכים, הסברים ודרכי פעולה פשוטות עם מכשירי אנדרואיד לטובת הדורות הקודמים. האפליקציה מאפשרת גישה מהירה ונוחה למדריכים, וגם לביקורות על אפליקציות מנקודת מבט של קשישים. אם סבתא רוצה ללמוד ואתם לא תמיד בסביבה, תמיד כדאי שהאפליקציה הזאת תהיה לה בכיס.

Magnifying Glass with Light

האפליקציה הזו (אנדרואיד, אייפון) משתמשת בפונקציית המצלמה והפנס של הטלפונים ומשמשת כזכוכית מגדלת עם פנס. אז אם סבא נזכר שלא לקח את התרופה באמצע הלילה, הוא יכול להשתמש באפליקציה כדי לוודא שמדובר באמת בתרופה הנכונה, או אם סבתא רוצה לקרוא ספר ולא מצליחה בגלל האותיות הקטנות - האפליקציה הזאת תהפוך לכלי הנוח ביותר על הטלפון של המבוגרים.

Instant Heart Rate & Blood Pressure Watch

שילוב בין אפליקציות המודדות לחץ דם (אנדרואיד, אייפון) ואפליקציות המודדות פעימות לב (אנדרואיד, אייפון) יעניק לסבא ולסבתא חיים בריאים יותר בלי לשפוך כסף על מכשירים מיוחדים שעולים הון תועפות. האפליקציות הללו יאפשרו לסבא ולסבתא הפעילים יותר למדוד דופק ולחץ דם אחרי פעילות ספורט, ולחולים יותר לעקוב אחר פעילות הלב שלהם. כמה חשוב, ככה יגרום להם להיות קשורים לטלפון כמעט כמו הנכדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאמן את המוח. Lumosity./מערכת וואלה!, צילום מסך

MediSafe

"מדי-סייף" (אנדרואיד, אייפון) מתפקדת כקופסת תרופות וירטואלית. היא מסייעת לעקוב אחר נטילת כדורים ומסוגלת להסתנכרן עם כל המכשירים של המשפחה - כך שאם סבא שכח לקחת אספירין למרות ההתראה הסלולרית תוכלו להתקשר להזכיר לו; ואם סבא וסבתא לוקחים תרופות יחד הם יכולים לעדכן סל תרופות זוגי.

כשמעדכנים תרופה חדשה אפשר לבחור צורה וצבע לכדור בנוסף לשם, כך שקל יותר לראות אם כל הכדורים באמת נלקחו, והכי חשוב - אפשר לעקוב אחר פספוס תרופה, אחר כמויות ואחר המצב הבריאותי באופן כללי. עם ממשק נוח ויפה סבא וסבתא לעולם לא ישכחו תרופה יותר.

Lumosity

"לומוסיטי" (אנדרואיד, אייפון) היא אפליקציה המיועדת לשמירה על מוח רענן. עם משחקים מעוררי זיכרון ותשומת לב, המבוגרים מבנינו יוכלו לשמור על אורח חיים בריא ושכל עובד, ולהקטין את סיכויים לאלצהיימר ושאר מחלות שפוגעות במוח. האפליקציה לא רק מעבירה את הזמן עם משחקים קצרים ומאתגרים, היא גם מעודדת להתמיד בשימוש ולפתח יכולות מוטוריות ומנטליות, לחיים בריאים יותר לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully