וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל החידושים בגרסה החדשה של אנדרואיד

29.5.2015 / 17:50

מצב נמנום לחיסכון בסוללה, יותר שליטה במתן הרשאות לאפליקציות, דפדפן שגורם לכל אתר להרגיש כמו אפליקציה, גיבוי תמונות אוטומטי ועוד. כנס המפתחים השנתי של גוגל נפתח בשורה של הכרזות

אירוע המפתחים השנתי של גוגל I/O נפתח אמש בשורה של הכרזות, שבראשן הצגתה הרשמית של מערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד M. אחרי חרושת שמועות, קיבלו משתתפי הכנס בסן פרנסיסקו הצצה לגרסה הבאה של אנדרואיד.

החידוש הראשון שהציגה גוגל, על הבמה, היה היכולת לבחור אילו הרשאות אנחנו נותנים לאפליקציות מחנות האפליקציות של גוגל (גוגל פליי). האפליקציה תדע לבקש גישה להתקן מסוים בטלפון כשהיא תהיה זקוקה לו, ולא תבקש מראש את כל ההרשאות.

עד היום הבחירה היחידה שהייתה למשתמשים היא האם לקבל את כל תנאי ההתקנה ולאפשר גישה ליכולות ה-GPS של המכשיר, לרמקולים, לאנשי הקשר וכו'. כעת ניתן יהיה לבחור אילו הרשאות אנחנו מוכנים לתת לכל אפליקציה וכך להגן טוב יותר על הפרטיות שלנו.

באנדרואיד M ניתן יהיה גם לשלם על שירותים ומוצרים באמצעות זיהוי טביעת אצבע על ידי שירות חדש-ישן בשם Android Pay (תשלום אנדרואיד). הפיצ'ר הזה הקיים כבר באייפון וכעת מנסה גוגל להתאושש מהכישלון של ה-Google Wallet (ארנק גוגל), שלא זכה לפופולריות בקרב המשתמשים.

איך עובד אנדרואיד פיי?

שכלול נוסף בגרסה הזו של אנדרואיד הוא שיפור ביצועי הסוללה באמצעות מצב "נמנום"; כשהסמארטפון לא יהיה בשימוש, לאורך זמן, או מונח בכיס (לא קשה לזהות מה עושה נושא המכשיר לפי מידת הטלטולים ואופן השימוש) הוא יצרוך פחות חשמל. עם הזמן המערכת תדע מתי להגביל את הפעילות של האפליקציות ברקע כדי להבטיח חיי סוללה ארוכים יותר.

בנוסף גוגל מאמצת את תקן ה-USB-C לטעינת המכשיר, שיאפשר לו להיטען במהירות גבוהה פי שלושה ויאפשר למכשיר לתרום קצת אנרגיה ולטעון סמארטפונים וטאבלטים אחרים. הכרזה נוספת של גוגל הייתה פתיחת אפליקציות להפניות ספציפיות (Deep app links), כך שניתן יהיה להפנות מאפליקציה אחת לעמוד מסוים באפליקציה אחרת.

לדפדפן כרום התווסף פיצ'ר המאפשר לאתרים אליהם אתם גולשים להוסיף לחצנים לטאבים שלהם, לדברי גוגל על מנת להעניק לדפדפן תחושה של אפליקציה במובייל. בנוסף לכל אלה, הבהירה גוגל, יש בגרסה החדשה של אנדרואיד "מאות" שינויים שיפורים, כולל שליטה קלה יותר בווליום של המכשיר.

הגרסה החדשה זמינה כעת למפתחים ותהיה זמינה למשתמשים ברבעון השלישי של השנה (יולי-אוגוסט-ספטמבר).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אבל גוגל, כידוע, לא שוקטת לרגע באף חזית והכריזה על חידושים גם בתחום הביגוד החכם. בשעוני אנדרואיד חכמים יהיה מצב "פועל תמיד" (Always On), שיציג את המידע על המסך בשחור-לבן תוך שמירה על צריכת חשמל נמוכה, במקום שתצטרכו להקליק על מסך השעון כדי להעיר אותו. בנוסף הוסיפה גוגל מחוות כף יד חדשות, כדי לסייע בגלילה ביד אחת. כיום יש כבר 4,000 אפליקציות לשעוני אנדרואיד חכמים.

השעון החכם

אחת ההכרזות היותר מרגשות הייתה בתחום "האינטרנט של הדברים" (IoT), כשמערכת ההפעלה "ברילו" הושקה עבור מכשירי חשמל חכמים שבקרוב מאוד יחברו את כל מכשירי החשמל בבית שלנו לאינטרנט. גוגל נאו (Google Now) הקריפי יהיה מעתה אפילו יותר חטטן ויעמיק את הידע שלו על המשתמשים על ידי לימוד ההתנהגויות, ההרגלים ואורח החיים שלהם. המטרה היא כמובן לסייע למשתמשים בחיי היום-היום אבל יש משהו קצת מלחיץ בזה שהטלפון שלך יודע להזמין מונית בדיוק ברגע שאתה יוצא מהטרמינל.

Google Photos (תמונות גוגל) היא אפליקציה נפרדת המאפשרת גיבוי אוטומטי של התמונות שלכם בענן (גוגל דרייב) ללא הגבלת מקום. האפליקציה תאפשר לגלול בין התמונות לאורך ציר זמן ותמיין את התמונות שלכם, לפי אנשים ומקומות, מבלי שתוסיפו תגיות. קריפי כבר אמרנו?

גוגל תמונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully