וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרובו-צ'יטה למד להסתער קדימה ולדלג מעל מכשולים

אילן גלר

31.5.2015 / 10:46

אחרי כמה שנים של פיתוח, הרובוט החייתי של MIT מסוגל כעת לזהות בעצמו מכשולים ולדלג מעליהם במהירות ובחינניות של טורף-על. האם נראה אותו בקרוב בשדה הקרב?

יח"צ - חד פעמי

בשנים האחרונות נחשפו לא מעט לרובוטים המחקים בעלי חיים, כמו נחש להתגנבות וחמור לסחיבת משאות. כעת נראה שהגיע הזמן לדברים המעט יותר מגניבים. במעבדות המחקר של MIT עובדים כבר שנים על פרויקט במימון משרד הביטחון האמריקני, שמטרתו הסופית היא רובוט-צ'יטה המסוגל לרוץ אל שדה הקרב יחד עם החיילים, לשאת עבורם משאות כבדים כגון כלי נשק ותחמושת, ובעת הצורך גם להסתער על האויב.

נשמע לכם כמו מדע בדיוני? תאמינו או לא, אבל הצ'יטה של MIT כבר למדה לפני שנה לרוץ באופן עצמאי לחלוטין, וכעת הצליחו המהנדסים ללמד אותה גם לקפוץ באלגנטיות של טורף. היא עושה זאת תוך שימוש בחיישני לייזר מדויקים המאתרים מכשולים, ואלגוריתם מתמטי מדויק שמכין אותה לקפיצה ובוחר את זווית הרגליים והעוצמה הנכונה. שימו לב כיצד היא מגיבה בזמן אמת למכשולים בגדלים וגבהים שונים, ומדלגת מעליהם ללא בעיה (או תקלה).

במהלך החודשים הקרובים מתכוון הצוות להפוך את הצ'יטה למהירה ומדויקת אף יותר, ולהגדיל את טווח וגובה הקפיצות שלה. עדיין לא ברור (או לא הותר לפרסום) מתי בדיוק מעריכים במשרד הביטחון האמריקני כי מערכת זו תוכל להפוך למבצעית, אך זו תהיה ללא ספק מהפכה אדירה בשדה הקרב המודרני - ואלמנט התרעה לא קטן לאויבי המערב.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט
  • mit

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully