וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצ'ר חדש של גוגל יספור עבורכם קלוריות בתמונות של אוכל

אילן גלר

1.6.2015 / 10:26

עבור רובנו, לספור קלוריות זה לא כיף; לצלם אוכל ולהעלות לרשתות החברתיות - הרבה יותר כיף. וכדי להפוך את הדיאטה לפשוטה הרבה יותר, בגוגל החליטו לשלב בין השניים בפיצ'ר חדש. ועכשיו כולם ידעו כמה קלוריות אתם אוכלים

פוד פורן. ShutterStock
רק שלא תפסיקו ללכת למסעדות בגלל זה./ShutterStock

אחת ההמלצות הקבועות שאנו שומעים מדיאטנים היא לנהל רישום מדוקדק וקבוע של כמות הקלוריות שאנחנו מכניסים לפה בכל ארוחה. זו משימה לא מהנה שקשה מאוד להתמיד בה, ולמרבה המזל בגוגל החליטו לנסות ולרתום את האינטליגנציה המלאכותית המשוכללת שלהם לעזרה. בחברה עובדים על מוצר חדש בשם Im2Calories, שיהיה מסוגל לנתח תמונות של מזון ולהפיק דיווח מדויק, עד כמה שניתן, של כמות הקלוריות בתמונה. כנראה שבהתחלה הפיצ'ר הזה יהיה מאוד לא מדויק וכמו רבים מהמוצרים של גוגל, ישתפר עם הזמן.

איך זה עובד? הפיצ'ר, שעדיין לא זכה לתאריך השקה רשמי, מסוגל לספור את כמות פריטי המזון המונחים על צלחת, לחשב את גודלם היחסי ואז להציג נתון מוערך להרכב הקלוריות שלהם. במידה ופספס באחת ההערכות, תוכלו לערוך את הנתונים ולשפר אותם - ומערכת האינטליגנציה המלאכותית תלמד מטעויותיה ותיתן תוצאות טובות יותר בפעם הבאה.

זו, בעצם, המטרה המרכזית מבחינתה של גוגל. לא רק לספק מוצר מוצלח לספירת קלוריות, אלא לשפר את היכולת של החברה לבנות אינטליגנציה מלאכותית לומדת. יישומים עתידיים של הטכנולוגיה הזו עשויים לכלול, לדוגמה, מערכת שתוכל לנתח את הפעילות ברחוב, להעריך כמה מכוניות מכל סוג חולפות ועוצרות בו מדי שעה וליצור בסיס נתונים אמין למדי לשעות שבהן ניתן יהיה למצוא ברחוב חניה.

החיבורים המבריקים הללו, בין אפליקציית ספירת קלוריות למצלמות המאתרות חניה בזמן אמת, הם בדיוק מסוג הפתרונות שיבטיחו כנראה כי גם בעוד עשור מהיום תהיה גוגל אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות והמשפיעות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully