וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספידר מהסרט "מלחמת הכוכבים" הופך למציאות. צפו

אילן גלר

1.6.2015 / 11:54

אם גם אתם תמיד חלמתם לרחף במהירות בג'ונגל של אנדור כמו לוק סקייווקר, בקרוב אולי תוכלו לרכוש לעצמכם רחפן בגודל מלא, המפותח כעת בהונגריה ומציג תוצאות מרשימות בניסויי השטח

צילום מסך

אחת הסצנות המגניבות ביותר ביקום של סרטי "מלחמת הכוכבים" היא מרדף הספידרים בכוכב הלכת אנדור. הספידרים - מעין אופנועים מרחפים שקורעים את הג'ונגל במהירות בסרט "שובו של הג'דיי" – הציתו את דמיונם של רבים. כעת צוות מעריצים הונגרי, השואף לבנות כלי דומה שמסוגל לרחף גם בעולם האמיתי, הצליח לרשום התקדמות משמעותית בטיסת ניסוי במהלכה הצליח הרכב שלהם להתקדם כמה מטרים בריחוף מלא באוויר.

הספידר ההונגרי מצויד בשישה מנועי רוטור (גרסה ממוזערת למנועי מסוק), והוא מסוגל להמריא ולנחות במאונך. משקלו העצמי עומד על כ-210 קילוגרמים בלבד (לא כולל משקל הטייס), וכבר עתה מערך הסוללות שלו אמור לאפשר לו לרחף כארבעים דקות במהירות איטית, או רבע שעה של טיסה מהירה. מחשב משוכלל מסייע לרוכב לשלוט בכלי המסובך, לפנות ולרחף מבלי ליפול או לאבד שליטה.

בעקבות טיסת הניסוי המוצלחת מקווה צוות הפיתוח, שנהנה אגב מעזרה תקציבית ישירה מצד ממשלת הונגריה, לפתח בתוך כשנה גרסה מסחרית. זו תהנה מעיצוב הרבה יותר בטיחותי ופרקטי, ומחיר שאמור להיות נמוך בהרבה מזה של מסוק פרטי. לא ברור בשלב זה האם יידרש רישיון טיסה על מנת להפעיל את הכלי החדש, שמבחינות רבות איננה שונה מ"רחפן" (Drone) גדול, שמפעילו פשוט יושב עליו במקום לשלוט בו מרחוק עם שלט.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully