וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומת שיודעת להסתתר מהשוטרים ברוסיה. צפו

אילן גלר

1.6.2015 / 12:04

שלטי החוצות החכמים יודעים לזהות את סמלי המשטרה על המדים ועל הניידות, ולהחליף את המודעות ממזון שהוצא מחוץ לחוק לבובות מסורתיות שאף אחד כבר לא מתעכב עליהן. בשלב הזה הם מספיק איטיים כדי שיתייחסו אליהם רק כמחאה ותעלול שיווקי

שלט פרסומת שעובד על השוטרים ברוסיה. יוטיוב, צילום מסך
עוד פרסומת למטרושקה?!/צילום מסך, יוטיוב

בקיץ האחרון העבירה הממשלה ברוסיה חוק המגביל את היקפי יבוא המזון האיכותי מהאיחוד האירופי. ברשת המעדניות המקומית "דון גיוליו סלומריה", המתמחה במזון מיובא מאיטליה, לא מאוד התרשמו מניסיונות הפוליטיקאים לצבור מעט הון פופוליסטי על חשבונם, והחליטו לממן תרגיל יחסי ציבור הנשען לא מעט על טכנולוגיה מתקדמת.

לאחר כמה חודשים של הכנות קדחתניות, התקינה המעדנייה שלטי חוצות במספר צמתים אסטרטגיים בערים הגדולות של רוסיה המצוידים במצלמות ומחשבים. השלטים מציגים פרסומות למעדנים איטלקיים - אך ברגע בו המצלמה מזהה את סמלי המשטרה (אלו יכולים להופיע על מדי השוטרים או על מכוניותיהם), השלט מתחלף לפרסומת עבור חנות בובות "מטרושקה" פיקטיבית.

הפרסומת אינה מתחלפת מהר מספיק על מנת שהשוטרים לא יבחינו במתרחש, וזו גם לא המטרה אלא להפך: למשוך תשומת לב ולגייס את הציבור למאבק כנגד הגזרות. בעוד שהחוק הרוסי עדיין איננו אוסר על פרסומות שעושות צחוק מהממשל, במעדניה עצמה כמות המוצרים המיובאים הנמכרת בימים אלו אכן מצומצמת יחסית, והחברה נאלצה לאתר עבור מוצרי בשר וגבינה רבים תחליפים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully