וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר הסמים הכי גדול בסילק רואד קיבל רק 10 שנות מאסר

בן סויסה

1.6.2015 / 12:30

רוס אולבריכט, מייסד שוק הסמים המקוון בדארקנט קיבל שני מאסרי עולם רצופים ואילו יאן סלומפ, הסוחר שבפועל מכר כמויות מטורפות של סמים, יצא בזול. איך זה קרה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה חשיש שתו שם./מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע נגזר על רוס אולבריכט, מייסד Silk Road - שוק הסמים המקוון הגדול בדארקנט - מאסר עולם כפול וחסר תקדים, וקנס אימתני במיוחד על סך 184 מיליון דולר. בן ה-31 נלחם בבית המשפט על חירותו אך הפך לדוגמה של הממשל עבור יזמים אחרים בדארקנט.

מי שהצליח לחמוק מעונש כבד, למרות שהוא היה מעורב יותר בפעילות לא-חוקית הוא דווקא קורנליס יאן סלומפ, ההולנדי בן ה-23 שהיה, לפי העדויות סוחר הסמים הגדול באתר. יאן נכנס לכלא לעשר שנים בלבד למרות שהוא השתמש בפועל בפלטפורמה המקוונת שיצר אולבריכט כדי למכור קוקאין, אקסטזי, MDMA, קנאביס, אמפטמינים ו-LSD בכמויות מסחריות.

הדילר שנודע באתר בכינוי "סופרטריפס" והואשם בביצוע למעלה מ-10,000 עסקאות סמים מקוונות נעצר לפני כשנתיים, והסתבך רשמית עם רשויות החוק האמריקאיות לאחר שטביעת האצבע שלו התגלתה על מעטפה שנשלחה מהולנד, ובה אקסטזי במארז DVD ("אננס אקספרס", אולי?!).

בחמישי האחרון קיבל סלומפ את עונשו - עשר שנים מאחורי סורג ובריח, תקופה שהיא בהחלט לא פיקניק ומצד שני, ללא ספק עונש עדיף בהרבה על זה לו זכה מייסד האתר - שני מאסרי עולם רצופים. עונשו של סלומפ עומד על כרבע בלבד מגזר הדין המומלץ במקרים אלה - 40 שנות מאסר.

עונשו של סלומפ הומתק היות והודה באשמה בפני בית המשפט האמריקני ושיתף פעולה עם הרשויות, בין היתר בבניית התיק נגד המוח מאחורי האתר - אולבריכט - שסירב להודות או לשתף פעולה ובחר להישפט למרות הראיות הרבות והחותכות נגדו.

לפי הערכות התביעה שימש שוק Silk Road למכירת סמים בהיקף של כ-200 מיליון דולר במהלך תקופת פעילותו, ונמכרו בו חומרים שהביאו למותם של שישה אנשים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully