וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחשב הזעיר של גוגל ישמור לנו על הפרטיות

בן סויסה

2.6.2015 / 6:23

"פרויקט כספת", שנחשף בכנס המפתחים השנתי של גוגל, הוא מחשב מאובטח זעיר בגודל של כרטיס מיקרו-SD הכולל בתוכו מעבד, אנטנה, מערכת הפעלה מובנית ו-4 ג'יגה של שטח אחסון. והכי חשוב: אף אחד לא יכול עדיין לפרוץ אותו דרך האינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הדבר הקטן הזה יאבטח לכם את כל המכשירים הניידים./מערכת וואלה, צילום מסך

מספרים שהמחשב הראשון בהיסטוריה תפס חדר שלם. פרויקט הכספת של גוגל, שנחשף במסגרת כנס המפתחים השנתי של החברה הוא למעשה מחשב חדש, מאובטח וזעיר במיוחד - התואם בגודלו לכרטיס microSD סטנדרטי.

פרויקט הכספת והמחשב הזעיר שבמרכזו לא נועדו לשימוש כמחשב אישי, לפחות בשלב זה, אלא כאמצעי מאובטח וחדשני לתקשורת והחלפת מידע בין מכשירים כמו סמארטפונים וטאבלטים, ללא הצורך להשתמש בסיסמה.

המידע שנשלח בין מכשירים המצוידים ברכיב מאובטח לחלוטין היות ולעולם אינו עובר דרך הטלפון עצמו, כך שצד שלישי חטטן כמו ספקי אינטרנט או ראוטרים סקרניים אינם נחשפים אליו כלל. בהמשך תוכל ה-"כספת" לעבד גם תוכן וידאו מהסוג שאתם ממש לא רוצים שייחשף בטעות, לעולם.

אז איך בכל זאת יידע המחשב הזעיר לתת רק לנו גישה לתכנים? הטכנולוגיה החדשה של גוגל תדע לזהות אותנו לפי דפוסי הקלדה ואופן שימושנו בטלפון. במידה וייגנב מאתנו המכשיר, תדע מערכת ההפעלה שיש כאן בעיה, על סמך השירים שיחפש הגנב ביוטיוב למשל, ועוד דפוסי שימוש שונים משלנו. עוד לא ברור אם הוא גם יהפוך לאופטימוס פריים ויחזיר לנו את הסמאטרפון עד הבית, אבל ניתן רק לקוות.

הכספת מבוססת מעבד מבודד ARM מהסוג הנפוץ בטלפונים וטאבלטים, רכיב NFC ואנטנה. היא תגיע עם מערכת הפעלה ייחודית ומהירה (RTOS) ו-4 ג'יגה-בייט של שטח אחסון פנימי נעול ומבודד.

לפיתוח של גוגל משמעות אמתית על פרטיותנו ואבטחת המידע האישי והעסקי שלנו, מדי יום. מרבית השיטות הידועות והמרכזיות לפריצה של ראטורים, למשל, למטרות תמימות כמו פיצוח סיסמת WIFI ועד למטרות זדוניות כמו גניבת מידע, נשענות על ציתות לשלב ה-Authentication או ה-Handshake, במהלכו מועבר מידע מאוד רגיש - הסיסמאות שלכם. שימוש ברכיב החדש מבית גוגל המונע אפשרות של יירוט מידע רגיש, יהפוך מצבים כאלה ואחרים למאובטחים באמת. לפחות עד הפריצה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully