וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בארסנל הצבא האמריקני: הטיל שמשבית בסיס שלם

אילן גלר

2.6.2015 / 9:54

נשק המשחרר פעימה אלקטרו-מגנטית נשמע כמו מדע בדיוני אבל לאחרונה אישר חיל האוויר האמריקני כי פיתוחו כבר הפך למציאות: " תחילתו של עידן חדש בשדה הקרב המודרני"

נשק אלקטרומגנטי של בואינג. בואינג, צילום מסך
זבנג וגמרנו./צילום מסך, בואינג

חיל האוויר האמריקני דיווח לאחרונה כי הוסיף לארסנל שלו כלי נשק שנשמע כמו פיסת מדע בדיוני; טיל המשוגר ממטוסי קרב, או מפציצים מטווח ארוך, ומסוגל להשבית בסיסי אויב שלמים - על כל ציודם וכלי הרכב הנמצאים בהם - מבלי לפגוע בנפש.

על הטיל מותקן "תותח מיקרוגל", המשגר פעימות אלקטרו-מגנטיות רבות עוצמה לעבר מטרות פוטנציאליות, אותן הוא מאתר בעומק שטח האויב. בכוחה של פעימה כזו להשבית לחלוטין כל אמצעי דיגיטלי, לרבות מחשבים, טלפונים סלולריים, ומערכות הפיקוד האלקטרוניות שבלעדיהן מנועי המכוניות לא יפעלו. בשנת 2012 נבדק הטיל בניסוי שהיה כה מוצלח, עד שהמצלמה שהותקנה על הקרקע בכדי לתעד את המאורע הושבתה גם היא.

קית' קולמן, מנהל הפרויקט בחברת בואינג המרכיבה את הטיל עבור הצבא האמריקני, מגדיר אותו כ-"תחילתו של עידן חדש בשדה הקרב המודרני", אבל לא כולם שותפים להתלהבותו. לדברי אתר הדיילי מייל, פרופסור טרוור טיילור, חוקר אמצעי קרב בריטי, טוען כי פיתוחם של כלי נשק אוטומטיים המשביתים מערכות אלקטרוניות עשוי להיות יריית הפתיחה במלחמת חימוש, במהלכה כל צבאות העולם ימהרו להצטייד בכלי נשק דומים שלמעשה יבטלו את יכולות יריביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully