וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכות הדראג נגד פייסבוק: "אל תקבעו איך קוראים לנו"

אילן גלר

3.6.2015 / 7:04

מדיניות הרשת החברתית דוגלת באימות פרטים אישיים ככל הניתן כדי למנוע בריונות רשת, אבל במקרה של אמני הדראג, המשתמשים בשם הבמה, זה דווקא מעודד בריונות

בשנה שעברה הכניסה פייסבוק מספר שינויים במדיניותה, בהם דרישה מוצהרת שלא להירשם לרשת החברתית הפופולרית תחת שמות בדויים. זו הייתה שעתם של הטרולים להציק ואף להביא לגירושם של אמני דראג, הנרשמים לפייסבוק תחת שם הבמה שלהם ולא השם עמו נולדו.

משתמש שנחשד בזיוף שמו עשוי להידרש להציג תעודה רשמית כמו רישיון נהיגה או דרכון, אחרת ייסגר הפרופיל שלו. האמנים, מן הסתם, אינם משנים את שמם באופן רשמי (מאחר ומדובר בשם במה) ומכאן עלו על מסלול התנגשות עם החבר'ה של צוקרברג.

לאחר מחאה מקוונת, שנמשכה לא פחות מתשעה חודשים אך לא הביאה לשינוי המדיניות המיוחל, הגיעה השבוע חבורה של מלכות דראג למטה ההנהלה של פייסבוק בקליפורניה, שם הוסיפו להפגין בקולניות (ולמרבה האירוניה, להעלות לא מעט תמונות וסטטוסים אודות הפעילות לרשת החברתית עצמה). "הגענו לנקודת השבירה שלנו", סיפרו לכתבי Recode שהגיעו לסקר את האירוע.

בתגובתה הרשמית של פייסבוק, שפורסמה עם תחילת ההפגנה, נטען כי מדיניות השמות האמיתיים טובה לכלל המשתמשים ומשפרת את רמת השיח ברשת. "כשאנשים משתמשים בשמם האמיתי בפייסבוק, הם אחראים יותר למה שהם כותבים. איש אינו יכול להתחבא מאחורי שם מזויף לצורך בריונות", לשון התגובה.

נציין כי חלק מהמשתתפים בהפגנה הוטסו אליה באדיבות הרשת החברתית המתחרה Ello, שזכתה לפרסום בסוף השנה שעברה טרם נעלמה מתודעת הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully