וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיחה בטוויטר: ה-BBC הודיע על מות מלכת אנגליה

3.6.2015 / 17:39

מפיקת חדשות ברשות השידור הבריטית הצליחה להקפיץ את כל הממלכה על הרגליים לאחר שצייצה שני עדכונים שגויים על אשפוזה של המלכה ולאחר זמן קצר על מותה. מאוחר יותר היא אמרה שמישהו שלח את ההודעות מהטלפון שלה בתור מתיחה

אליזבת מלכת אנגליה בעת ביקורה בבית החולים בלונדון בשבוע שעבר, שם אושפזה היום עקב דלקת בקיבה, פברואר 2013. רויטרס
יכולים להמשיך להתאמן/רויטרס

ה-BBC נאלץ לפרסם היום התנצלות מביכה לאחר שאחת המפיקות שלהם הודיעה בטעות על מותה של המלכה אליזבת' בחשבון הטוויטר שלה. לפי הדיווחים, רשות השידור הבריטית ערכה חזרות לרגע בו הם יצטרכו להודיע באמת על מות המלכה.

מפיקת החדשות אהמן חוואג'ה פתחה בציוץ: "מבזק: המלכה אליזבת' מטופלת בבית החולים אדוארד השביעי בלונדון. הצהרה תשוחרר בקרוב". וזמן קצר לאחר מכן היא צייצה: "המלכה אליזבת' מתה".

חוואג'ה התנצלה במהירות, אחרי שהבינה את גודל הפדיחה, ומחקה את הציוצים שלה. לרוע מזלה, מספיק אנשים עקבו אחריה והטעות דווחה בכלי התקשורת.

בי בי סי הרגו בטעות את המלכה. טוויטר, צילום מסך
הציוצים שהרעידו אומה שלמה./צילום מסך, טוויטר

בשרשרת של טעויות, שמלמדת אותנו גם על הדרך בה מידע מוטעה מופץ ברשת ללא בדיקה, רשת הטלוויזיה האמריקניות NBC דיווחה על מותה של המלכה ובמקביל, רשת CNN ועיתון הבילד הגרמני הודיעו שהיא מאושפזת באתרי האינטרנט שלהם. כולם העלימו את הדיווחים זמן קצר לאחר מכן.

מאוחר יותר טענה חוואג'ה שהטלפון שלה נשכח בבית ושהיא לא אחראית לציוצים שעוררו הדים ברחבי העולם ובעיקר הדאיגו את תושבי הממלכה הבריטית. "הטלפון נשאר ללא השגחה בבית. זו מתיחה טיפשית. אני מתנצלת בפני מי שנפגע", היא צייצה.

דובר ה-BBC אישר שאכן נערך תרגיל במערכת החדשות ליום שהמלכה באמת תפגוש את בוראה והדגיש שציוצים אינם חלק מהנוהל הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully