וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדה הורית: כך תרגלו אחרי הילדים באמצעות הסמארטפון. מדריך

בן סויסה

5.6.2015 / 5:47

כל הורה יודע הכי טוב מה הכי טוב לילד שלו. מבולבלים? גם הילדים לפעמים לא מבינים מה ההורים רוצים מהם, אבל בעידן הסמארטפונים קל יותר מתמיד לעקוב אחרי הצעירים. מאפליקציות ריגול נסתרות ועד אפליקציות מעקב גלויות המבוססות על אמון

אישה עם תינוק מול מחשב נייד. ShutterStock
בוא נראה איפה אחיך הגדול נמצא./ShutterStock

"כל עוד את חיה בין גלי האוקיינוס שלי, תצייתי לחוקיי", אומר המלך טריטון ברגע של זעם לבתו אריאל בסרט הקלאסי של דיסני, "בת הים הקטנה", וזה עוד אחרי ששלח אחריה סרטן מרגל. מאז ומעולם ניסו הורים לפקח ולעקוב אחרי ילדיהם, למען ביטחונם אבל גם כדי לספק את סקרנות ההורים.
הצורך לעקוב אחר הילדים בא לרוב לידי ביטוי בחטטנות אינסופית וכיום, הטכנולוגיה מאפשרת להורים לעקוב ואף לרגל אחר ילדיהם, ללא ידיעתם, יותר מאי פעם.

מאפליקציות לאיתור פיזי של מיקום ה-GPS של הילד (משל היה אייפון גנוב) ועד לאפליקציות באמצעותן יכולים הורים להשתלט על הטלפון ולהגיע לכל פיסת אינפורמציה, כתובה או מצולמת, הקיימת עליו. אם הם מוכנים לשלם, יוכלו להגיע עד לטיפת המידע האחרונה.

מחקר שערכה קרן משפחת קייזר מצא כי ילדים מחוברים בממוצע כשבע שעות ו-38 דקות מדי יום למכשיר אלקטרוני כלשהו. בחזית הקיצונית של האפשרויות העומדות בפני הורים המודאגים מכל מה שעלול להתרחש בפרק הזמן המשמעותי הזה, נמצאות אפליקציות כמו mSpy ו-TeenSafe, המציעות שירותי מעקב מרשימים (שלא לומר מרתיעים) בדרגת החדירה לפרטיות שהם מאפשרים.

הורים vs ילדים

האפליקציה TeenSafe מאפשרת להורים לעקוב אחר הודעות הטקסט של ילדיהם, והודעות פרטיות מרשתות חברתיות, לצד קבלת מידע כמו מיקומם הפיזי, שיחות יוצאות ויוצאות, פעילות אפליקציות כמו WhatsApp ו-Kik הפופולריות בקרב צעירים ועוד. וזה עוד לא החלק המרשים באמת. האפליקציה מאפשרת גישה גם למסרים, הודעות ותמונות שנמחקו לכאורה מהמכשיר.

כל מה שצריכים הורים לילדים עד גיל 18 (שרק להם מותר על פי חוק לעשות זאת) בעלי אייפון כדי להפעיל את השירות, הוא להשיג את ה-ID והסיסמה של ילדם לשירותי אפל. ההתקנה לאנדרואיד קלה וזריזה גם כן, אך דורשת לחיצת אישור פיזית על גבי המכשיר שתדרוש מעט אלתור סטייל "משימה בלתי אפשרית", או לחכות שהטלפון שלהם יגיע לידכם.

שירות mSpy מציע טכנולוגיית מעקב מתקדמת עבור מכשירים ניידים (כולל בלקברי, אם מישהו מתחת לגיל 60 עוד משתמש בו), ומרחיב את הגישה גם לאימיילים פרטיים, הודעות SMS, שיחות סקייפ וכמעט כל צורה אחרת של תקשורת אפשרית. השירות אף מאפשר מעקב אחרי כל הקלדה שמתבצעת במכשיר, לא משנה לאיזו אפליקציה, אתר או שירות הוקלדו המילים.

רוצים לעקוב אבל לא לרגל?

במידה ואתם מוצאים (ואולי בצדק) את האפשרויות הללו קיצוניות מדי כהורים, שתי אפליקציות ישראליות חדשות יציעו אולי מעט פחות שליטה, אבל עדיין קצת שקט נפשי. בשלב הזה כדאי כבר להתחיל לעקוב אחר הילדים בשיתוף ובהסכמתם.

בעידן שבו כמעט לכל ילד יש סמארטפון, "סייפי" החדשה תאפשר לכם לאתר את המיקום המדויק שלו בכל רגע נתון. הפיתוח הישראלי מותקן על המכשיר של הילד ועוקב אחר מסלול התנועה שלו במקרה של "חריגות" לא צפויות במסלול תקבלו הודעה לטלפון שלכם.

סייפי בוחנת מיקומים שבהם נמצא הילד במועדים קבועים לפי הרגליו ואופי פעילותו, ויכולה להציג אותם להורה על גבי מפה 24/7. ניתן גם לנהל מעקב אחר כמה ילדים במקביל ולשלוח להם הודעות במידת הצורך. הורים יוכלו לבחור אם האפליקציה תהיה גלויה לילד, ובמידה וכן, קיימת גם אפשרות של "לחצן מצוקה" לשימוש במקרה חירום.

אפליקצית סייפי. אתר האפליקציה, צילום מסך
בלי חריגות במסלול הקבוע של הילד./צילום מסך, אתר האפליקציה

אפליקציית BarKid, עוד פיתוח ישראלי טרי הנמצא בעיצומו של קמפיין מימון המונים, מגיעה עם צמיד נלווה ומציעה שירות דומה, רק לא בסמארטפון, ומתאים להורים לילדים צעירים יותר, שאינם מסתובבים עם טלפון נייד, או שיש להם מכשיר שכל אפליקציה שפועלת ברקע מכבידה עליו.

הצמיד מעוצב כמו שעון ילדים, עמיד בפני מים ואבק, ופועל בתיאום עם האפליקציה. במידה והילד מתרחק מכם ליותר מ-20 מטר או ההפך, תקבלו התרעה. הילד נעלם? כפתור SOS ישלח התראה להורים אחרים בעלי צמיד, שיוכלו לסייע.

BarKid לא דורש SIM או רכיב GPS, ועושה שימוש ב-iBeacon, טכנולוגיה שמתבססת על Bluetooth. הסוללה המובנית תדרוש החלפה של השעון לאחר כשנה, במחיר מוזל להבטחת המפתחים. המוצר מגייס כספים כעת באתר קיקסטארטר ויהיה זמין, במידה וישלים את הגיוס בהצלחה, כבר באוגוסט הקרוב.

סומכים על הילדים?

אם אתם הורים שסומכים על הילדים שלהם קצת יותר, או הורים לבני נוער שנעדרים גם בשעות מאוחרות ולעתים נותרים בלי סוללה תוכלו לבקש מילדיכם להתקין את I'mFINE. האפליקציה הישראלית החדשה פותחה על ידי יזמים צעירים, תלמידי מקיף ג' באשדוד, והיא מאפשרת משלוח של הודעת הרגעה אוטומטית לחמישה אנשי קשר, עם אפשרות לציון מיקום GPS, רגע לפני שהסוללה מתה, או לפי אחוז הסוללה שתגדירו.

האפליקציה נוצרה על ידי התלמידים בפרויקט בליווי של אלה שמסיאן, מנחה פדגוגית ב-"יזמים צעירים עושים עסקים" כבר שנה חמישית. "במסגרת הפעילות בתכנית איתרנו בעיה יומיומית המציקה לרבים, דאגה לבן משפחה או חבר קרוב שאינו זמין בנייד מפני שהסוללה פשוט נגמרה והטלפון כבה", היא מספרת בשיחה עם וואלה! TECH, "תלמידי שכבה ט' החליטו להסיר דאגה מלב ההורים המודאגים באמצעות האפליקציה החדשה, שזמינה כעת לאנדרואיד ובהמשך השאיפה היא לפתח אותה גם לאייפון".

אילוסטרציה. ShutterStock
למה הסוללה נגמרת כל כך מהר?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully