וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תובעת סטארט-אפ על השימוש במילה בוק

5.6.2015 / 6:28

הרשת החברתית כנראה שכחה ממזמן מה זה להיות סטארט-אפ קטן שכל הגדולים מנסים לדרוס. כעת היא מנסה למנוע מחברת היי טק בשם דיזיינבוק לרשום את שמם כסימן מסחרי וזו ממש לא הפעם הראשונה. רק לאפל הם החליקו את "פייסטיים"

ShutterStock

סטארט-אפ אמריקני קטן מוורמונט בשם Designbook עובד על שוק מקוון ליזמים ועסקים חדשים כבר יותר משנה. בספטמבר האחרון הגישו הסטארט-אפיסטים הנלהבים בקשה לסימן מסחרי רשום וגילו לצערם שהם עלו על הרדאר של סטארט-אפ קצת יותר גדול מהם ששמו מסתיים במילה "בוק".

לאחרונה הודיעה פייסבוק לחבר'ה מדיזיינבוק שהם פועלים למנוע את רישום השם שלהם במשרד הפטנטים האמריקני.
"היינו די מופתעים כשפייסבוק הודיעו לנו על ההתנגדות", אמר אחד ממייסדי דיזיינבוק קייל קלארק לאתר הדיילי דוט.

"למרבה הצער תאגידים מנצלים לרעה את מערכת רישום הסימנים המסחריים כדי לזכות בנתח שוק בצורה אגרסיבית. הם רואים עסק קטן שלא יכול להגן על עצמו מולם בצורה סבירה בתהליך הפורמלי ויודעים שזה יהיה קרב קל".

וזו לא הפעם הראשונה שהרשת החברתית הגדולה בעולם פועלת באגרסיביות כזו מול חברת היי-טק קטנה. היא גרמה בעבר לסגירת הרשת החברתית לחיות מחמד, "פטבוק", וגרמו לאתר החינוך "טקבוק" לשנות את שמו.

פייסבוק תובעת את דיזיינבוק. ShutterStock
החליטו להילחם./ShutterStock

פייסבוק יצרה קשר עם עורך הדין של דיזיינבוק לפני הגשת ההתנגדות לרישום הסימן המסחרי באופן רשמי אך בחברה החליטו להמשיך עם הגשת הבקשה. יש להדגיש שכל חברה, אתר, אפליקציה או שירות שמתחיל במילה "פייס" או מסתיים במילה "בוק" יגרום למישהו בפייסבוק להרים טלפון לעורכי הדין של החברה, כך שאפשר להניח שהחברים בדיזיינבוק ידעו למה הם נכנסים.

קלארק סיפר שיצרו איתו קשר "מאות חברות סטארט-אפ" בימים האחרונים שחוו את הטקטיקה הזו מצד פייסבוק. בראיון אחר הוא התייחס לזה בתור סחיטה לכל דבר. הוא ציין את העובדה ש-"פייסטיים" של אפל לא זכתה להתנגדות וטען שמבחינתו זה מוכיח שפייסבוק מתעמרים רק בקטנים.

בשלב הזה קלארק מתעקש להילחם על זכויות החברה שלו ולא מתכוון לשנות את השם. לפי הדיווח באתר דיילי דוט, הועברה בקשה לתגובה אך פייסבוק בחרה שלא למסור דבר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully