וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו נאס"א נפלה קורבן לניסיון סחיטה באמצעות וירוס

אילן גלר

7.6.2015 / 10:05

מסמך פנימי שנחשף לאחרונה מראה שאפילו סוכנות החלל האמריקנית לא חסינה מווירוסים שמפעילים עבריינים. בנאס"א, אגב, לא שילמו את הכופר עבור המידע ושיחזרו אותו בעצמם

האקר. ShutterStock
לא קל לסחוט את נאס"א./ShutterStock

מתקפות סייבר מתוחכמות עלולות להשבית מערכות מחשוב שלמות, אבל יש לא מעט האקרים ועברייני רשת שפועלים בתחכום לא רב במיוחד ולכן רובנו לא שומעים על המתקפות הללו. בעיקר כשהן נועדו לסחוט כסף מקורבנות תמימים ולא לפגוע באינטרסים לאומיים.

כעת מתברר שגם רשויות ממשלתיות עתירות תקציב, הלוקחות את נושא ביטחון המידע מאוד ברצינות, אינן תמיד חסינות לחלוטין בפני מתקפות. מסמך פנימי של נאס"א, שנחשף לאחרונה, מתאר מתקפה שהתרחשה בחודש אוקטובר 2013, במהלכו שני מחשבים של סוכנות החלל האמריקנית הותקפו על ידי וירוס התולעת CryptoLocker, והגישה אל המידע שנשמר בהם נחסמה לחלוטין.

CryptoLocker, שתקף לפי ההערכות למעלה מחצי מיליון מחשבים ברחבי העולם בטרם כוח פעולה בין-לאומי הצליח לעצור את המשך הפצתו, הוא וירוס שמשתלט על מערכות מחשוב, נועל את הגישה אליהן ודורש העברת סכום כופר למפעיליו בטרם ישחרר את הנעילה. במהלך תקופת פעילותו (בין סוף 2013 לאמצע 2014), הסכימו קורבנות הווירוס להעביר סכום כולל של שלושה מיליון דולרים בכדי שלא לאבד גישה לקבצים קריטיים.

במקרה של נאס"א, הסוכנות סירבה לחלוטין לשלם את דמי הכופר ולא ניסתה ליצור שום קשר עם מפעילי הווירוס. רוב המידע במחשבים שהותקפו שוחזר ממקורות אחרים, והם פשוט נותקו מהרשת והושבתו. בסוכנות החליטו שהנזק שנגרם לה אינו משמעותי מספיק בכדי להצדיק חקירה רחבת היקף בנושא, והמשיכו הלאה לפרויקטים חשובים יותר - כמו ניסיון לשיגור בני אדם למשימה במאדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully