וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם על ישראל? תתחילו בלזרוק את המחשב והסמארטפון לפח

אורן דותן

7.6.2015 / 12:23

תומכי חרם ה-BDS על ישראל כנראה כבר מוכנים נפשית להיפרד מהבמבה וממוצרי ים-המלח, אבל לא נראה שהם יזדרזו לזרוק את הדיסק-און-קי, המחשב, הסמארטפון והמכונית החשמלית לפח במהרה. איך ייראה העולם אם חרם אמיתי יוטל על ישראל?

אישה שוברת מחשב נייד. ShutterStock
היה טוב כל עוד זה נמשך. קדימה לחרם!/ShutterStock

המבקר החברתי החריף, ביל היקס, אמר פעם שאם אתם באמת נגד סמים, קחו את כל האלבומים הכי גדולים שאי פעם נוצרו, של הלהקות והזמרים והזמרות הכי גדולים מדילן וג'ופלין לביטלס ולג'וני קאש וזרקו אותם לפח.

תנועת ה-BDS העולמית קוראת לחברות לנתק את הקשר עם ישראל ולאנשים להפסיק להשתמש במוצרים של חברות העושות עסקים עם ישראל. אבל אם נשים רגע בצד את עשרות המותגים הבינלאומיים שעושים עסקים עם ישראל ובישראל, טכנולוגיה ישראלית נמצאת כמעט בכל מקום. כדי להבין את גודל האבסורד בחרם, משיכת השקעות והטלת סנקציות (BDS), קבלו על קצה המזלג איך ייראה העולם בלעדינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינטל? מחוץ לתחום. עבור מי שתומך בחרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קודם כל, מי שרוצה לפתוח מיד בחרם, מוזמן לקחת את כל המחשבים (נייחים וניידים) עם מעבדי פנטיום וסלרון של אינטל ולזרוק אותם לזבל. הטכנולוגיה שלהם פותחה בישראל וחלקם אף מיוצרים כאן. המעבד הראשון למחשב האישי (אינטל 8088) שעליו התבסס המחשב האישי הראשון עוצב במעבדת אינטל בחיפה.

אם המחרימים עדיין משתמשים בווינדוז XP או ויסטה, או באופיס של מיקרוסופט, הם משתמשים במוצר שפותח בישראל. ההמלצה שלנו היא ללמוד לתפעל מערכת הפעלה אחרת כי מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בארץ סיפק הרבה מהידע והטכנולוגיה וימשיך לספק אותם בעתיד.

מי שמשתמש בפיירוול להגן על המחשב, מומלץ שיבטלו ויתחיל להחזיק אצבעות כי חברת צ'קפוינט הישראלית היא מהחברות המובילות בעולם בתחום, וגם פיתחה את מודל האבטחה בו משתמשים היום רבים בעולם.

מי שמעוניין להחרים את ישראל יצטרך גם למרבה הצער להיגמל מתמונות סלפי, או צילום תמונות באופן כללי באמצעות הסמארטפון כי השבב המאפשר זאת גם פותח בישראל. על זה יצטרכו המחרימים המתלהמים גם להחליף את כרום ולהפסיק לגלוש בגוגל מאחר וענקית החיפוש פועלת בישראל ומשתמשת בפיתוחים ישראליים כדי לשפר רבים מהמוצרים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אילוסטרציה. ShutterStock
תשאירו מקום בפח גם לסמארטפון./ShutterStock

בנוסף, העולם מוזמן לוותר על שליחת הודעות SMS בניידים ומי שעוד לא ויתר על התא הקולי מוזמן לעשות זאת עכשיו במסגרת החרם. ליתר ביטחון עדיף גם להתנתק מפייסבוק מפני שפיצ'רים רבים ברשת החברתית גם פותחו בישראל.

ספרים אלקטרוניים ושירותי ענן גם מחוץ לתחום מפני ששירותים רבים בעולם עושים שימוש בטכנולוגיה ישראלית ועל המכונית החשמלית החדשה כדאי למחרימים גם לוותר מפני שיש סיכוי גבוה שהיא מונעת על ידי סוללה שפותחה בישראל או באמצעות טכנולוגיה ישראלית.

וכמובן שמי שירצה להחרים את ישראל ייאלץ להיפטר מכל התקני הדיסק-און-קי שברשותו מאחר ומדובר בפיתוח כחול-לבן שנקנה על ידי סאנדיסק. שיחות VoIP (כמו בסקייפ, וואטסאפ וכו') ייאלצו להישאר בחוץ יחד עם עט סורק, מקלדת לייזר וירטואלית וכל אתרי האינטרנט המשתמשים בשפת הפיתוח PHP. אופס.

אגב, אם שוכחים להחליף שפה במקלדת, ראשי התיבות BDS יוצאים בעברית "נגד". אז מי שבאמת רוצה להיות נגד מוזמן לזרוק את הסמארטפון שלו לפח מפני שלמעשה, הרבה מהטכנולוגיה המתקדמת במכשירים הניידים כיום הם הצאצאים של מרכז המחקר והפיתוח של מוטורולה ישראל.

לפטופ. ShutterStock
כל המידע שלכם שמור על טכנולוגיה ישראלית? באסה/ShutterStock

וכמובן שהמחרימים מוזמנים להיפטר ממילון בבילון ואפליקציית ווייז ומי שעדיין מעביר שעות מול פלייסטיישן 3, זוכה כעת להזדמנות לפנות את הלו"ז כי הוא הרי לא רוצה לתמוך במעבדות IBM בחיפה.

ישראל היא אמנם מדינה קטנה, אבל עשירה בהון אנושי ומתקדמת מאוד בתחום ההיי-טק. קל לקרוא לחרם כשלא מבינים שהטכנולוגיות, ולא המותגים, הם שהופכים את ישראל למוקד משיכה לחברות ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully