וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב חרבות סמוראיות: אדם נגד מכונה

8.6.2015 / 6:56

הסמוראי המודרני, איסאו מאצ'י, תרם ממיומנותו לטובת צילום סרטון מדליק המעמיד רובוט תעשייתי חמוש בחרב קטאנה מול מקבילו האנושי במבחן חיתוך יפני מסורתי

צילום מסך

בעבר אם רצית להיות מומחה בהנפת חרב סמוראים היית צריך לשמור על משטר אימונים קפדני במשך שנים ארוכות, להשקיע בשמירה על איזון בין הגוף לתודעה ולהקפיד על קוד הבושידו. כיום, מתברר, כל מה שצריך זה רובוט תעשייתי Motoman-MH24 וידע בתכנות של כמה פקודות בסיסיות.

יצרנית הרובוט, חברת יאסקווה אלקטרוניקה היפנית, צילמה סרטון מדליק כחלק מחגיגות 100 שנה להיווסדה עם הסמוראי המודרני איסאו מאצ'י (שהחל להתאמן בגיל חמש). המטרה הייתה לבחון באיזו מידה של דיוק ומיומנות מניפה המכונה את הלהב, בהשוואה לסמוראי אמיתי - והתוצאה מרשימה, אך לא בדיוק זהה.

לצורך הכנת הסרטון ניתחו מהנדסי החברה את תנועות גופו של מאצ'י, בעזרת חיישנים שהוצמדו לגופו. הרובוט חיקה את תנועותיו במדויק אך ניכר כי הוא חסר החינניות של מאצ'י, הוא מכין את עצמו למכה לאט יותר ובסופו של דבר מסיים באנטיקליימקס נטול רגש.

נראה שאנחנו עוד רחוקים מהיום שרובוט ישמש כסמוראי, וייצא לשרת את אדונו בהרים של יפן, אבל אין ספק שמדובר בתצוגת תכלית מגניבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully