וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעברו מאנדרואיד לאייפון מבלי לאבד את המידע שלכם. מדריך

בן סויסה

8.6.2015 / 12:37

חובבי אפל יודעים שהחיסרון הכי גדול של מערכת ההפעלה iOS זו העובדה שמדובר בגן סגור התואם רק למוצרי אפל, אבל זה ממש לא אומר שתצטרכו להתחיל הכול מחדש באייפון. כך תחליפו קבוצה בקלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא צריך להשאיר אף קובץ מאחור./מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם משתמשי אנדרואיד שעושים את המעבר לאייפון ומערכת ההפעלה iOS, לא נוכל כנראה לסייע לכם בהתמודדות עם חובבי מערכת ההפעלה של גוגל בפיד החברתי שלכם, שיתהו אם נחטפתם על ידי דאע"ש. אבל כן נוכל לעזור קצת בהעברת החומר שצברתם על גבי הסמארטפון לשעבר שלכם לביתו החדש.

בין אם אתם חוזרים לאייפון או חדשים לחלוטין בזירת ה-iOS, המדריך הבא יסייע לכם בהעברת אנשי הקשר וקבצי המדיה השונים שלכם, אל תוך הגן הסגור אך הנוח והמעוצב להפליא של אפל.

אנשי קשר

לשם העברת אנשי הקשר ניעזר בחשבון גוגל, שכנראה כבר יש לכם כבעלי אנדרואיד ו\או תושבי כדור הארץ בעשור האחרון. היכנסו למסך אנשי הקשר \ Contacts במכשירכם וחפשו את כפתור התפריט, ממנו תבחרו באפשרות "Merge with Google" לסנכרון עם החשבון בגוגל.

כעת כשאנשי הקשר שלכם שמורים בענן, היכנסו למסך ההגדרות \ Settings באייפון, בחרו ב-Mail, Contacts, Calendars ולאחר מכן ב-Gmail. היכנסו לחשבונכם עם השם והסיסמה והטלפון יסתנכרן וימשוך את רשימת אנשי הקשר ששמרתם קודם. נכון שלא עשיתם סדר לפני ההעברה? תמיד אפשר אחר כך.

סמארטפון עם אינסטגרם. ShutterStock
יש הרבה דרכים להעביר את התמונות והמוזיקה./ShutterStock

מדיה

כדי להעביר קבצים בחיבור פיזי כל שתצטרכו לעשות הוא לחבר את מכשירכם למחשב, ולוודא בחלונית ההודעות של אנדרואיד שהוא אכן מחובר ועבר אוטומטית למצב העברת מדיה. חלון קופץ יתריע על החיבור ויאפשר לבחור באפשרות "Open device to view files" (במידה ולא, ניתן גם לנווט ידנית אל הקבצים כמובן).

כעת פשוט גררו את הקבצים שאתם רוצים לשמור אל המחשב שלכם, ומשם העבירו אותם באמצעות אייטיונז אל האייפון. לאחר שבחרתם את המכשיר בתוכנה, בחרו בטאב האפליקציות וחפשו מטה אחר האפשרות "File Transfer" ותחתיה רשימת אפליקציות רלוונטיות, למשל לקריאת ספרים אלקטרוניים, מהן תתבקשו לבחור את זה אליה יועבר הקובץ. לאחר שבחרתם, גררו את הקבצים. אין אפליקציה שמתאימה לקובץ שלכם? חפשו אחת חלופית באפסטור ונסו שוב לאחר התקנתה.

מוזיקה

ניתן להעביר די בקלות את אוסף המוזיקה המלא שלכם מאנדרואיד לאייפון על ידי שימוש בתוכנת Music Manager for Google Play Music. בחרו באפשרות Download my library בתוך טאב ההורדות, בחרו בספרייה הנחשקת ואז הכנסו לאייטיונז. בתפריט הראשי בחרו באפשרות Add Folder to Library, ולאחר מכן בחרו בתיקיה שכרגע ייבאתם, והמוזיקה מאותה תיקיה תסונכרן.

כצאצא ישיר של האייפוד, האייפון מתייחס די יפה למוזיקה וקבצים מתויגים כהלכה תוכלו להוסיף בקלות למכשיר בגרירה דרך טאב המוזיקה באייטיונז, או לבחור באפשרות לסכנרן את המכשיר כולו לספריית המוזיקה שתקימו בתוכנה מהקבצים שהעברתם ו\או אחרים. אם האוסף שלכם מבולגן תוכלו לערוך אותו ידנית באייטיונז או להיעזר בתוספים שונים.

זוג עם סמארטפון. ShutterStock
זה הזמו לנקות את כל אנשי הקשר המיותרים מפעם./ShutterStock

תמונות

להעברת תמונות היכנסו לטאב התמונות, סמנו את התיבה הקטנה ליד האפשרות Sync photos from, ובחרו בתפריט באפשרות בחירת תיקיה ואז בזו הרצויה. אם יש לכם תמונות על האייפון הן יימחקו בשלב הסנכרון - ולכן מומלץ לגבותן קודם, אם יש לכם צורך בהן.

תוכלו להעביר קבצי מדיה גם באופן אלחוטי באמצעות שירותי ענן כמו iCloud המובנה המציע 5 ג'יגה של אחסון בחינם, ושירותי ענן אחרים כמו Google Drive, OneDrive, DropBox ועוד. מעבר לשירותי ענן המסונכרנים מראש עם מכשירכם החדש, גם אפליקציות רבות בהן השתמשתן באנדרואיד זמינות מראש באפסטור, ובהם שירותי גוגל השונים בכבודם ובעצמכם, ועמם כל המידע שלכם המאוחסן בענן. באפסטור תמצאו עוד שלל חלופות נוספות, מבית אפל ושלל מפתחים עצמאיים ומסחריים.

כמו בכל מעבר דירה, מומלץ מאוד לנקות קצת זבל לפני שנכנסים לבית החדש. קבצי מדיה בפרט יכולים להצטבר לממדי ענק די בקלות, כמו גם רשימות אנשי קשר ארוכות שרק עשירית מהן, במקרה הטוב, עדיין רלוונטיים. כדי ליהנות באמת מחוויית מכשיר חדש, מסוקס ומהיר - וזה נכון לא משנה מאיפה לאיפה עוברים - נסו לקחת אתכם רק מה שבאמת הכרחי, שמיש ונחוץ לכם. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully