וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השישייה הסודית: פיצ'רים מדליקים שאתם כנראה לא מכירים באייפון

בן סויסה

9.6.2015 / 8:34

אם רכשתם סמארטפון יקר של אפל, סביר להניח שתרצו להוציא ממנו את המרב. וזו בדיוק הסיבה שכדאי לכם להכיר את אופציות הטריפל קליק - לחיצה משולשת מהירה על מקש הבית, שפותחת שש אופציות יעילות במיוחד

אייפון. ShutterStock
לא תבינו איך עד היום לא השתמשתם בפיצ'רים האלה./ShutterStock

מכשיר האייפון הוא בין המובילים והנפוצים בעולם, ובכל זאת רוב המשתמשים בו מסתפקים באפשרויות הגלויות לעין שהוא מציע ורק מעטים מכירים את אפשרות הטריפל קליק - לחיצה משולשת מהירה על מקש הבית, שפותחת בפניכם 6 פיצ'רים סודיים ושימושיים, המובנים במערכת ההפעלה iOS.

שלוש הלחיצות המהירות למעשה מאפשרות שימוש ביכולות הנגישות של אייפון, וכדי להפעיל אותן תצטרכו תחילה להיכנס למסך ההגדרות (Settings) במכשירכם. לאחר מכן היכנסו להגדרות הכלליות (General) ואז לנגישות (Accessibility). בתחתית המסך היכנסו לאפשרות Accessibility Shortcut, שם תוכלו להפעיל את הגישה דרך לחיצה משולשת לאותם פיצ'רים.

VoiceOver

הפיצ'ר הראשון נועד למי שאינו יכול מכל סיבה שהיא לראות את מסך האייפון שלו. האייפון ישמיע לכם תיאור של מה מתרחש על המסך, ממצב הסוללה ועד למי שמתקשר אליכם כרגע, ביותר מ-30 שפות ועם שליטה בקצב ואופן הדיבור של המכשיר. הפיצ'ר הזה יכול לשמש גם בעת ניווט כמובן, לחזור על אותיות בעודכם מקלידים כדי למנוע טעויות ועוד.

אופציות טריפל קליק באייפון. צילום: בן סויסה/וואלה! TECH, צילום מסך
פיצ'רים יעילים וחדשים שישדרגו את השימוש./צילום מסך, צילום: בן סויסה/וואלה! TECH

Invert Colors

שימוש במכשיר עם מסך בוהק בחושך הוא מתכון די בטוח לכאבי עיניים וראש, אלא אם כן תבחרו להפעיל את האפשרות הזו, שתייצר תמונת נגטיב בה שחור יהפוך ללבן, אדום לכחול וההפך, כדי להקל על הקריאה. האפשרות פחות נחוצה או יעילה במקרים של אפליקציות בעלות רקע כהה.

Grayscale

אחד הדברים שהפכו את האייפון לסיפור ההצלחה הוא הוא המסך האיכותי והרגיש למגע שלו, שהוא גם האחראי העיקרי לזלילת הסוללה שלכם. בחירה באפשרות Grayscale תשנה את התצוגה לצבעי שחור-לבן, בין אם למטרות חסכון בסוללה (למרבה הצער, ההבדל לא עצום אבל כשאין מיץ בבטרייה כל אחוז משפיע) או נוחות צפייה במסמכים או אפליקציות מסוימות.

Zoom

משתמשים בדפדפן של הטלפון כדי למלא טופס ארוך או לנסות לקרוא מסמך עמוס באותיות קטנות? פיצ'ר הזום המשודרג של אייפון הכלול בשישייה הסודית יאפשר לכם להתמקד בכל חלק של המסך בו תרצו, עם אופציה להתמקד בכל המסך למעט אזור המקלדת כך שתוכלו להמשיך להקליד תוך כדי הגדלה.

אופציות טריפל קליק באייפון. צילום: בן סויסה/וואלה! TECH, צילום מסך
הלך לכם המקש? יש אחד וירטואלי./צילום מסך, צילום: בן סויסה/וואלה! TECH

Switch Control

אפשרות הנגישה הזו תוכננה עבור אנשים עם קשיים מוטוריים או מגבלה פיזית כלשהי, זמנית או קבועה. הסוויץ' (או המתג, בעברית) הוא בעצם תחליף שתוכלו להגדיר לצורך פעולות על גבי המסך כמו לחיצה, משיכה, הקלדה ועוד, אותן תוכלו להגדיר בהתאם לצורך. ניתן להשתמש בלחיצה על המסך, במחוות ראש מול המצלמה או באביזר בלוטות' חיצוני כדי להפעיל את הפיצ'ר.

AssitiveTouch

במידה וכפתור הבית שלכם כבר שחוק לגמרי (כן, אתם, משתמשי אייפון 4), מה שמאוד יקשה על דאבל קליק שלא לומר טריפל קליק, תוכלו להיעזר בפיצ'ר הזה, אולי החשוב ומציל החיים ביותר שבשישייה הסודית שלנו. AssitiveTouch יוסיף למסך שלכם מקש מרובע ניתן לגרירה והזזה, שלחיצה עליו תפעיל תפריט קיצורי דרך הכולל מקש בית וירטואלי, באמצעות תוכלו כל פעולה לה משמש הכפתור הפיזי: הקלקה כפולה ומשולשת, צילומי מסך, מוטליטסקינג בין אפליקציות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully