וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! אפליקציית הפייסבוק Unfriend Alert גונבת מידע

בן סויסה

9.6.2015 / 10:50

בדיקה שערכה חברת אבטחת מידע גילתה שאפליקציית הרשת החברתית שאמורה להודיע לכם מי אנפרנד אתכם שומרת את שם המשתמש והסיסמה שלכם לפייסבוק באתר חיצוני ללא ידיעתכם. אם התקנתם אותה מומלץ להסירה מיד ולהחליף סיסמה

פייסבוק. ShutterStock
הסקרנות עוד תהרוג לכם את הפרופיל./ShutterStock

אחת הסיבות שאנשים מבלים זמן רב כל כך בפייסבוק, מעבר לבדידות וחטטנות, הן האפליקציות הרבות הזמינות ברשת החברתית, המציעות שלל משחקים וכלים שימושיים. אך כמו בהתקנת כל תוכנה, יש להיזהר בבחירת האפליקציות שאתם מאשרים להן גישה לחשבון שלכם, בעיקר כאלו שבאות במגע ישיר עם המידע הכי אישי שלכם.

Unfriend Alert היא אפליקציה תמימה למראה, שאמורה באופן רשמי פשוט ליידע אתכם בכל פעם שמישהו בפייסבוק מחליט שזה לא הוא, זה אתם, ומסיר אתכם מרשימת החברים שלו. בפועל, לפי הדיווחים, האפליקציה עשויה לסכן את המידע הפרטי ואפילו את המחשב האישי שלכם.

הנורה האדומה הראשונה נדלקה לאחר ש-Unfriend Alert דרשה מהגולשים להזין את שם המשתמש והסיסמה של פייסבוק, מתוך האתר, שלא לצורך. מבדיקות שנערכו על ידי חברת אבטחת הרשת MalwareBytes עולה כי מידע הלוג-אין לא נשלח ישירות לשרתי פייסבוק, ובמקום זאת מועבר דרך האתר yougotunfriended.com, שככל הנראה שומר את הפרטים שלכם לשימושו.

בנוסף לגניבת פרטי ההתחברות, האפליקציה מציגה פרסומות, עשויה להתקין רוגלות ושאר תוכנות זדוניות על המחשב האישי שלכם, ואיננה מופיעה ברשימת האפליקציות של פייסבוק - מה שעשוי לגרום למשתמשים לשכוח שהתקינו אותה.

אם התקנתם את Unfriend Alert מומלץ להסירה, לשנות באופן מידי את פרטי הכניסה שלכם לפייסבוק, וכמובן לא להתפתות להקליק כל כך בקלות על כל אפליקציה חינמית שמתחילה אתכם באינטרנט, אם אפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully