וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה השתמש בחוסם תדרים כדי להשבית את הטלפונים בכיתה - והושעה

אילן גלר

10.6.2015 / 7:23

מורים רבים בעולם סובלים מחדירת הסמארטפונים לכיתות ויש שיגידו כי מדובר בפתרון מקורי לבעיה. רק שהחוק בפלורידה אוסר על שימוש בחוסמי תדרים והמורה שילם על כך מחיר כבד

סמארטפון בכיתה. ShutterStock
רעיון מקורי, אבל לא הכי חוקי./ShutterStock

דין ליפטק, מורה למדעים בבית-ספר תיכון בפלורידה, מאס בקולות הצפצופים והצלצולים בכיתה. לאחר שבקשות חוזרות ונשנות לכיבוי מכשירי הטלפון הניידים לא זכו לשיתוף פעולה מצד התלמידים, החליט ליפטק לעבור לצעדים אגרסיביים יותר - והתקין בכיתה חוסם תדרים שמונע מהסמארטפונים של התלמידים להתחבר לרשת הסלולרית.

החוסם אותו הרכיב המורה למדעים עבד היטב, ואכן הביא לשקט המיוחל. למעשה, החסימה הייתה כה אפקטיבית שגם טכנאי רשת הסלולר האמריקנית "וורייזון" הבחינו בה. צוות שטח של החברה איתר את חוסם התדרים וכיבה אותו, ובמעמד זה גם הודיע לבית הספר כי החוק בפלורידה אוסר לחלוטין שימוש במכשירי חסימה שכאלה מכל סיבה.

המורה הושעה מבית הספר למשך חמישה ימים ובוורייזון החליטו לרחם עליו (ואולי גם חששו מתגובה ציבורית חריפה) ובחרו שלא להגיש תלונה בנושא. במקרה אחר בפלורידה, של נהג שהתקין חוסם תדרים ברכבו בכדי למנוע מנהגים אחרים להשתמש בטלפון בעת הנהיגה, לא ויתרה חברת הסלולר על התיק המשפטי ובסופו של דבר זכתה בפיצוי של כמעט 50,000 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully