וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של סוני: במכשיר החדש הזה עם 8 ג'יגה יש רק 1.26 ג'יגה פנויים

אילן גלר

10.6.2015 / 7:25

בלוג טכנולוגיה שהשווה את מפרט ה-Xperia M4 Aqua החדש של סוני לנתונים בטלפון עצמו גילה שרק כ-15 אחוזים מנפח הזיכרון זמינים למשתמשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעם זה כבר מוגזם./מערכת וואלה!, צילום מסך

רוב צרכני הסלולר כבר הספיקו להתרגל לכך שנפח הזיכרון המופיע במפרט הסמארטפון החדש אותו רכשו איננו באמת נפח אחסון המידע שבו יוכלו להשתמש, שכן מערכת ההפעלה ואפליקציות שונות המותקנות מראש על המכשיר תופסות נתח נכבד ממנו. עם זאת, עושה רושם כי במקרה של דגם ה-Xperia M4 Aqua החדש של סוני, מדובר במקרה קיצוני מדי.

לפי בדיקת בלוג הטכנולוגיה XperiaBlog, דגם ה-8 ג'יגה של ה-M4 כולל בסך הכול 1.26 ג'יגה פנויים, או מעט יותר מ-15 אחוז מנפח הזיכרון המופיע במפרט. כמעט מחצית מהנפח תופסת גרסת 5.0 החדשה של אנדרואיד, בעוד ש-2 ג'יגה נוספים מוקדשים לאפליקציות שונות אותן החליטה סוני להתקין על המכשיר. חלק גדול מאותן אפליקציות אינן ניתנות להסרה מבלי לפרוץ את מערכת ההפעלה (Root), תהליך שעשוי להיות הרסני למדי עבור משתמשים חסרי ניסיון בתחום.

ה"פיצוי" שאותו מקבלים המשתמשים הוא תמיכה בכרטיסי זיכרון מסוג microSD, המאפשרים להרחיב את נפח זיכרון המכשיר בעלות נמוכה יחסית. כמובן שהמכשיר איננו מגיע עם כרטיס שכזה, ויש לרכוש אותו בנפרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב המקום כבר תפוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובת ברס אלקטרה תקשורת סלולארית, היבואן הרשמי בישראל: "מכשיר הטלפון XPERIA M4 Aqua SONY מצויד בזיכרון פנימי של GB 8 אשר כולל את מערכת ההפעלה, המדיה והאפליקציות המוטמעות בו מראש. הזיכרון הפנוי העומד לרשות המשתמש הינו, כ-GB 3. לטלפון ניתן להוסיף זיכרון עד לנפח של GB 128, באמצעות כרטיס זיכרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully