וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט מנסה להציל את השימפנזים שהמעבדה שלהם ננטשה

אילן גלר

10.6.2015 / 7:32

אחרי עשור של משלוחי מזון, 66 השימפנזים ששרדו את הניסויים הופקרו באי נטול מזון מתאים. עד כה תרמו הגולשים יותר מ-90 אלף דולרים בדרך ליעד של 150,000 הדולרים שישאירו אותם בחיים לפחות לזמן הקרוב

צילום מסך

מה גורלה של חבורת שימפנזים ידידותיים, שהובאו בתחילת שנות ה-70 לניסוי שקידם באופן משמעותי פיתוח של החיסון לווירוס קטלני? התשובה בהחלט עשויה לאכזב אתכם: עם סיומו של הניסוי בשנת 2005, החליטה מעבדת המחקר של בנק הדם האמריקני להעביר אותם לאי זעיר ונטול מזון מתאים לחופי ליבריה. במשך עשור דאגה המעבדה לספק לקופים משלוחי אוכל, אך כעת גם משלוחים אלו הופסקו ו-66 השימפנזים שנותרו שם הופקרו לחלוטין.

למרבה מזלם, האינטרנט התגייס לעזרה. קמפיין מימון המונים שהוקם על ידי אגודה לזכויות בעלי חיים הצליח לגייס יותר מ-90 אלף דולרים במשך עשרה ימים. מארגני הקמפיין עובדים בהתנדבות, והסכום כולו יוקדש לרכישת מזון וכיסוי עלויות המשלוח שלו לאי. כמעט 2,000 איש מכל רחבי העולם תרמו ברוחב לב להצלת קופי-האדם.

באגודה מבהירים כבר עתה כי גם אם הקמפיין יצליח להשיג את היעד שנקבע עבורו (150,000 דולרים), יהיה זה פתרון זמני בלבד - הסכום יספיק רק לחודשים ספורים של משלוחי מזון, ואיננו קרוב לעלות העברת השימפנזים למקום בטוח יותר. עם זאת, התקווה היא כי הקמפיין יעורר תשומת לב ועניין ציבורי, שעשוי לגרום למעבדת המחקר לחזור בה מהחלטתה ולהמשיך לסייע לשימפנזים שבזכותן נמצאה תרופה למחלה הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully