וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד גרף אתר היכרויות יפני מזויף 80 מיליון דולר?

בן סויסה

11.6.2015 / 6:07

לפי הדיווחים ברשת, מפעילי האתר סחטו כסף ממשתמשים רשומים וניהלו איתם שיחות בתור נשים שונות. בפועל הייתה רשומה באתר אישה אחת בלבד

מאפיית הדייטינג היפנית נחשפת ברשת: גולשים שנרשמו לאתר היכרויות תמים למראה גילו כי מתוך 2.7 מיליון המשתמשים הרשומים, קיימת במציאות רק אישה אחת, מה שדי מצמצם את ההיצע.

החלק היותר גרוע הוא שאותם גולשים, שרק חיפשו אהבה בארץ השמש העולה, בעצם נרשמו לאתר "סאקורה", שם קוד מקומי לסוג של אתרים זדוניים שנועדו לשכנע משתמשים לשלם על שירותי פרימיום יוקרתיים ויקרים, שבמקרה גם אינם קיימים.

במהלך פעילותו גרף האתר מפעילותו הלא חוקית סכום מדהים של 10 מיליארד יין, שהם כ-80 מיליון דולר או יותר מ-311 מיליון שקלים, אותם שלשלו שמונת מפעיליו שהתחזו לנשים לכיסם בשנת 2012.

בין היתר, הצליחו מפעילי האתר לסחוט ממשתמש יחיד בין 70,000 ל-130,000 דולר, תלוי לאיזה דיווח מאמינים. וזאת למרות שביפן האתרים האלה הוצאו מחוץ לחוק.

מומחים מעריכים שהאתר הצליח לפעול לאורך תקופה משום שמפעיליו הערמומיים המשיכו לנהל שיחות מזויפות עם המשתמשים הרשומים ולטפח את ציפיותיהם לאהבה (או סביר יותר, ליחסי מין), בדואר אלקטרוני ויתר אמצעי הצ'יטוט הזמינים ברשת. כעת הם מתלוצצים עם עורכי דינם מאחורי סורגים בהמתנה למשפט. לאחר התפוצצות הפרשה, ממשלת יפן השיקה קמפיין פרסומות נגד התופעה המקוונת, שנמשכת גם היום למרות האיסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully