וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש באייפון: אימוג'י של דגל פלסטין

בן סויסה

10.6.2015 / 16:35

בין החידושים של מערכת ההפעלה החדשה של אפל למובייל (iOS9) גם דגלון קטן שרבים בעולם פספסו. האם מדובר בהצהרה פוליטית או בתוספת תמימה?

דגל פלסטין באייפון. צילום: רועי לטקה, גיקטיים, מערכת וואלה! NEWS
דגל קטן ותמים?/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רועי לטקה, גיקטיים

לפני יומיים חשפה אפל את החידושים העונתיים שלה במסגרת כנס המפתחים השנתי WWDC15, ובניגוד לכנסים הקודמים הפעם נשמעו לא מעט תגובות מאוכזבות. כעת נראה שלפחות ברשות הפלסטינית יכולים להיות מרוצים מהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה למובייל.

בין החידושים הקטנים יותר, שלא זכו לתשומת לב רבה, היו עדכוני מערכת זניחים לכאורה במסגרת iOS 9, המצויה רשמית בשלבי בטא. לאוסף האימוג'י במקלדת המובנית בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה נוספו עדכוני דגלים – ובהם, לראשונה, גם דגל פלסטין.

בעבר הסתבכה אפל עם האשמות כי לענקית הטכנולוגיה האמריקנית מניעים פוליטיים כששינתה את "השטחים הפלסטינים" למונח הנפיץ והטעון "פלסטין", וכשבחרה שלא לאזכר את ירושלים כעיר הבירה של ישראל בעדכון ששחררה למערכת ההפעלה. עד כה אפל חזרה בה בעקבות התגובות הזועמות.

ניתן לצפות שלמהלך הזה של אפל, המעסיקה כיום מעל אלף מהנדסים ישראליים במרכזי פיתוח מקומיים ומשקיעה גם באיתור ורכישת חדשנות ישראלית, יהיו הדים פוליטיים ואינטרנטיים. יהיה מעניין, לאור גלי הפטריוטיות שעורר המשבר עם אורנג' לראות האם עובדי אפל הישראליים יגיבו בצורה כלשהי לנושא.

הידיעה נחשפה לראשונה באתר Geektime

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully