וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון הזה כל כך איכותי שרובנו לא יכולים לצפות בו כמו שצריך

אילן גלר

11.6.2015 / 10:50

למרות שיוטיוב תומכת בטכנולוגיה הזו כבר כמה שנים, רק כעת מישהו החליט להעלות לרשת סרטון באיכות מטורפת של 8K. אבל זה עדיין לא מנע מ-1.6 מיליון הגולשים לנסות ליהנות מהסרטון

צילום מסך

בזמן שלרובנו אין בבית ציוד מתאים בכדי לצפות בסרטים באיכות 4K, ביוטיוב כבר מתכוננים לדור שאחרי הדור הבא. קליפ בשם Ghost Towns, המתעד עיר כורים נטושה, הועלה לאתר באיכות 8K לאחר שצולם באמצעות מצלמת RED יוקרתית. מתברר שיוטיוב תומך בסרטוני וידאו באיכות כזו כבר משנת 2010, אך זו הפעם הראשונה בה מישהו החליט לנצל את התכונה הזו ולהעלות סרטון באיכות קיצונית.

לא בטוחים מה ההבדל בין 4K ו-8K? שניהם מהווים מדרגות איכות נוספות מעל "HD מלא", שהיא איכות השידור המקובלת כיום ברוב העולם. סרטונים באיכות 4K מוצגים ברזולוציה (רמת הפרדה) של 4096X2160 (לעומת 1920X1080 לאיכות HD), ואילו סרטוני 8K מדלגים לרזולוציה מטורפת של 7680X4320.

כדי לצפות בווידאו באיכות 8K, יהיה עליכם להצטייד במחשב מהיר וחזק במיוחד, ובמסך שתומך ברזולוציה הזו - שניהם מצרכים נדירים למדי בישראל, שכן אצלנו רק לאחרונה החלו להופיע על המדפים טלוויזיות 4K וגם הן בתמחור יקר למדי יחסית לארה"ב. אתם בהחלט יכולים לנסות להיכנס לסרטון ולצפות בו, אך סביר להניח שבינתיים לא ממש תיהנו ממלוא החוויה. נקווה שבעוד כמה שנים זה כבר יהיה סטנדרט מקובל הרבה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • צילום 8K

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully