וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: תמונות "הצליבה" של הטרנסג'נדרית שהסעירו את פייסבוק

בן סויסה

11.6.2015 / 12:10

בניסיון להשוות בין ייסוריו של ישו לייסורי הקהילה הלהט"בית בברזיל, הדוגמנית והשחקנית הטרנסית ויויאני בלבוני אופרה בכבדות בכל גופה ו"צלבה" עצמה באחד המיצגים. הקהילה הנוצרית פחות אהבה את המסר

מצעד הגאווה שנערך ביום ראשון בעיר סאו פאולו שבברזיל הצליח למשוך אש מכיוון לא צפוי אחרי שהגרסה הטרנסג'נדרית של ישו הצלוב הפכה לאחד המוצגים המרכזיים ומעוררי המחלוקת במצעד הססגוני השנה.

הדוגמנית והשחקנית הטרנסית ויויאני בלבוני השתתפה באירוע הגאווה המרכזי, כשהיא עירומה ומאופרת בכבדות על גבי צלב עץ ענק. את דמותו של ישו הצלוב, המוצלף והמדמם, יצר על גופה של בלבוני אמן האיפור והאפקטים המיוחדים דניס דל באלו.

הרעיון מאחורי המיצג הפרובוקטיבי היה ליצור הקבלה בין ייסוריו של ישו, שנצלב כדי לכפר על עוונות האדם לפי הדת הנוצרית, לאלו של חברי הקהילה הלהט"בית ובעיקר הטרנסג'נדרית בברזיל. הבחירה בדימוי אינה מקרית, ועוררה כבר בעבר כעס עצום בברזיל הנוצרית האדוקה.

איפור גוף כבד

FX makeup feita p/ Viviany Beleboni para 19 parada do orgulho GLBT. Simulando as chagas de Cristo para seu protesto contra a homofobia.

Posted by Dennis Dal Bello on Monday, June 8, 2015

חלק מתמונות עבודת האיפור המשכנעת והמורכבת פורסמו על ידי בלבוני בחשבון האינסטגרם שלה, בזמן שכמה מהתצלומים היותר קשים לצפייה בשל האיפור הריאליסטי הועלו לפייסבוק. כצפוי, הם עוררו מהומה בקרב גולשים ברשת החברתית, ואף עוררו את חמתו של כומר ברזילאי בולט.

הכומר מרקו פליסיאנו פרסם סטטוס נסער בעמוד הפייסבוק שלו, לקהל תומכים של שני מיליון וחצי לייקים. הוא פרסם את תמונותיה של בלבוני ומחה על כך שמדובר בשימוש לא סובלני בסמלים קדושים. מנגד, תומכי הקהילה הלהט"בית ניצלו את הרשת החברתית כדי להקים עמודים התומכים בזכותה של בלבוני לחופש ביטוי מלא ואמיתי.

הנראות האינטרנטית והתקשורתית של הקהילה הטרנסג'נדרית נמצאת במגמת עלייה חיובית בשנים האחרונות, מ"כתום זה השחור החדש", דרך "טרנספרנט" ועד לחגיגה הויראלית סביב קייטלין ג'נר. גם אירועי הגאווה בישראל נערכים השנה בסימן הקהילה הטרנסית, ובהם מצעד הגאווה המרכזי שייצא לדרכו מחר ב-12:00 בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

FX makeup feita p/ Viviany Beleboni para 19 parada do orgulho GLBT. Simulando as chagas de Cristo para seu protesto contra a homofobia.

Posted by Dennis Dal Bello on Monday, June 8, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully