וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המדעניות הסקסיות כובשת את הרשת

אילן גלר

14.6.2015 / 7:58

חוקרות רבות החלו להציף את הרשת בתמונות מחאה "סקסיות" בתנאי מעבדה אחרי שמדען בכיר פלט הערה סקסיסטית במיוחד לגביהן

חוקרות ומדעניות מאיישות מעבדות רבות ברחבי העולם, והערתו הסקסיסטית של טים האנט הביוכימאי הבריטי שזכה בפרס נובל בשנת 2001 , פגעה בהרבה מהן בנקודה מאוד רגישה.

באחד הכנסים האחרונים בהשתתפותו, אמר האנט בפני אולם מלא במדענים ועיתונאים את הההברקה הבאה: "תנו לי לספר לכם מה הבעיה שלי עם בחורות. שלושה דברים קורים כשהן נמצאות במעבדה: אתה מתאהב בהן, הן מתאהבות בך בחזרה ואז כשאתה מותח עליהן ביקורת הן בוכות".

מדעניות רבות נעלבו מהאמירה ומחאת הרשת לא איחרה לבוא. תחת ההאשטג DistractinglySexy# ("מסיח את הדעת מרוב סקסיות", בתרגום חופשי לעברית), פרסמו המדעניות תמונות של עצמן בפוזות "מגרות" במעבדה, כגון ניסוי המחייב חבישת מסכת גז מאיימת, חליפות בטיחות המכסות את הגוף מכף רגל ועד ראש, וגם בדיקה רקטלית "סקסית במיוחד" לפרה ברפת.

מטרת המחאה היא להבהיר כמובן כי נשים במעבדה - גם כאלה שיש להן חיוך יפה - עושות בדיוק את מה שגברים היו עושים בתפקידן. למרות שעבור אנשים כמו טים האנט זה מספיק על מנת לקטלג אותן כ"הסחת דעת".

טים עצמו נאלץ לוותר על משרתו בקולג' של לונדון, אך לא חוזר בו מדבריו. לדבריו, הוא עדיין עומד מאחורי כל מילה, אם כי לא התכוון להעליב אף אחת ובוודאי לא היה אומר את הדברים לו היה יודע שיזכו לפרסום בהיקף רחב כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully