וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: פייסבוק עוקבת אחרינו גם כשאנחנו לא מקליקים על כלום

אילן גלר

14.6.2015 / 9:09

הפיד של הרשת החברתית עובר שינוי נוסף, אבל הפעם לא מדובר בעיצוב חדש אלא בשינוי של אלגוריתם בחירת התכנים. הזמן שאנחנו משקיעים בקריאה של כותרות או פוסטים נמצא מיום שישי האחרון גם במעקב

פייסבוק בסמארטפון. ShutterStock
רק אל תשאירו את הפיד פתוח על פוסט משעמם./ShutterStock

במשך שנים מנסה פייסבוק לשכלל את האלגוריתם הקובע אילו תכנים נראה בפיד וביום שישי הודיעה הרשת החברתית כי הכניסה לשימוש פיצ'ר חדש המספק לה נתונים אודות העדפותיכם גם אם כשאתם לא מקליקים על שום דבר.

בוודאי שמתם לב שהפיד שלכם ושל חבריכם שונים לגמרי, גם אם אתם עוקבים אחרי קבוצות דומות ומכירים את אותם האנשים. עד היום פייסבוק עקבה אחרי הלייקים, התגובות והשיתופים שלכם כדי לדעת איזה תכנים אנחנו מעדיפים. האלגוריתם בחן לאילו לינקים אנחנו נכנסים ומה אנחנו אוהבים ובהתאם פייסבוק ידעה אילו תכנים וגם אילו פרסומות להציג לנו.

כעת פייסבוק מודדת גם את פרק הזמן המדויק שאנחנו מקדישים לקריאת פוסטים. "רק משום שמישהו לא עשה לייק, לא הגיב או שיתף סיפור בפיד, לא אומר שהפוסט הזה לא היה משמעותי עבורו", מסבירים בחברה את ההיגיון מאחורי החידוש.

אלו מכם החרדים לפרטיותם בעת השימוש ברשת החברתית עשויים לראות בהכרזה זו כעוד התערבות בלתי רצויה. מצד שני, יש לה גם צד חיובי: מדידת ערכם של פוסטים דרך תגובות או לייקים הובילה בעבר לדירוג שטחי למדי, שקידם "כותרות מלכודת" (Clickbait) ולא תוכן איכותי. ייתכן שדווקא דירוג תכנים לפי הזמן שהגולש מוכן להשקיע בהם תספק תוצאות מהימנות, שתקדם מעלה תכנים ראויים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully