וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תגלו אם השכנים גונבים לכם Wi-Fi

בן סויסה

15.6.2015 / 10:25

אם חיבור האינטרנט שלכם החל לסבול לאחרונה מאיטיות מרגיזה ולא ברורה, יש סיכוי שאחד השכנים התלבש לכם על הראוטר האלחוטי, וגולש בחינם על חשבונכם. קבלו שלוש שיטות לברר האם מישהו גונב לכם Wi-Fi

יושבת מתוסכלת מול מחשב. ShutterStock
האינטרנט לא זז?/ShutterStock

אם שמתם לב שמהירות האינטרנט שלכם צנחה באופן משמעותי זה לא בהכרח אומר שהראוטר שלכם הזדקן, או שיש בעיה טכנית בחיבור - ייתכן בהחלט שמישהו מנצל לטובתו את חיבור האינטרנט האלחוטי שלכם וגונב לכם רוחב פס. שיטות אבטחה מיושנות, ומחשבים בעלי שלל נקודות תורפה בסיסיות, הם נקודת פתיחה טובה למי שיודע מה הוא עושה ומעדיף שאתם תמשיכו לשלם על חיבור האינטרנט שלו.

איך הם עושים את זה? יש לא מעט דרכים: מתוכנות המאפשרות חשיפה של הסיסמה באמצעות "ציתות" אלחוטי ופענוח חבילות מידע ועד לשימוש בעזרים כמו הראוטר WiFi Robin, שיכול לפרוץ ראוטרים שכנים הפועלים בהצפנת WEP החלשה והמיושנת.

כדי לבדוק האם מישהו בסביבתכם גולש לכם על הגל ומאט לכם את קצב החיבור, תוכלו להיעזר באחת משלוש השיטות הבאות.

Device List

ראוטרים רבים יאפשרו לכם להגיע לרשימת המכשירים הפעילים המחוברים לרשת שלכם - ולספק אינדיקציה ברורה לכך שמישהו (שאינו אתם) מחובר אליה.

היכנסו לשורת כתובת תוכנת הראוטר דרך הדפדפן - היא תהיה לרוב http://192.168.1.1 או http://192.168.0.1. אם אינכם זוכרים את הסיסמה בדקו בהגדרות היצרן מהי ברירת המחדל (תמיד תוכלו לאפס הגדרות ראוטר במידה ושיניתם ואינכם זוכרים).

לאחר שנכנסתם, חפשו אחר אזור או אפשרות בשם Attached Devices או Device List. או לחילופין חפשו את אפשרות ה-IP Filtering או ה-Status בטאב ה-Wireless של ההגדרות. הסתבכתם? חיפוש קל באינטרנט אחר דגם הראוטר שלכם יניב את ההגדרה המדויקת המתאימה לו.

מצאתם? יופי, נתקו כל חיבור אלחוטי מטעמכם בצורת סמארטפון או לפטופ, ובדקו האם מישהו מחובר בכל זאת. ברשימה שתמצאו, אם יש לכם מזל, עשוי להיכלל שם המחשב הנייד או מכשיר הסלולר העושקים תחת Device Name.

ראוטר. GettyImages
לא קשה לפרוץ הצפנת WEP./GettyImages

Wireless Network Watcher

כלי העזר הקטן הבא יכול להחליף את הצורך ברשימת המכשירים המחוברים לראוטר, במידה והרשימה לא יעילה או שאינכם מצליחים לאתר אותה.

Wireless Network Watcher סורקת את הרשת האלחוטית ומציגה רשימת חיבורים פעילים, הכוללת את פרטי ה-IP וכתובת ה-MAC, סוג המכשיר המחובר - ושוב, אם יש לכם הרבה מזל, תגלו שם ברור המסגיר את זהות השכן התחמן.

MoocherHunter

במידה והרשימה שמצאתם לא כוללת שמות מועילים אך כן מעידה על פריצה, תוכלו לשנות את הסיסמה ואת האבטחה שכנראה הייתה מבוססת עד כה על הצפנת WEP, שהיא כאמור פרצה הקוראת לגנב. שיטות הצפנה מתקדמות יותר כ-WPA לא חסינות מפריצה אבל לצורך זה יידרשו השכנים להשקיע בתהליך ארוך ומורכב הרבה יותר מפריצת WEP.

אם הראוטר שלכם אינו מאפשר זאת, או שמישהו ממשיך להתחבר אליו, תוכלו להשתמש ב-MoocherHunter - תוכנה מתקדמת שתזהה את העלוקה הגולשת דרך החיבור שלכם, באמצעות מעקב אחרי המידע שהם שולחים על גבי הרשת שלכם. התוכנה אף מאפשרת טריאנגולציה ואיתור פיזי של מיקום הפולש, לפי אותות הרשת שמעביר אליכם המכשיר המחובר הבלתי-רצוי שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ראוטר
  • Wi Fi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully