וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הגזמנו? גולשי פייסבוק עושים שיימינג לבן ה-15 שהשתתף באקס-פקטור

בן סויסה

15.6.2015 / 17:00

ברק אוגלבו בן ה-15, שהשתתף השבוע בפרק הפתיחה של "אקס-פקטור", סופג אש בפייסבוק בשל סגנונו. מאות פוסטים ואלפי תגובות נכתבו בגנותו מאז שודר הפרק. לא למדנו כלום ממקרי השיימינג האחרונים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא למדנו כלום בשבועות האחרונים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק אותי הילד הזה מגעיל? ילד שיגדל להיות ערס צעצוע, חוצפן, שלא יודע גבולות. רק בישראל" - זו רק אחת מהתגובות החריפות הרבות שעוררה הופעתו של ברק אוגלבו בן ה-15, שלקח חלק בתכנית האודישנים של פתיחת העונה השנייה של "אקס פקטור", בסרטון שהפך לוויראלי ולא בקטע חיובי.

הופעתו של הצעיר באודישנים גררה תגובה חריפה ומהירה של מאות סטטוסים ואלפי תגובות ברשת החברתית. תגובות שחשפו את הקרע המעמיק בחברה ואת האופן בו אנחנו מרשים לעצמנו להתבטא בבוטות, גם נגד צעירים בני 15 שלא בהכרח יודעים כיצד להתמודד עם פרסום כזה.

"מה שמדהים אותי זה אנשים שרואים פעם ראשונה ערסים בטלוויזיה ומתחילים עם נבואות שחורות של איזה דור צומח פה. איזה ערסים בלה בלה בלה", כתב אושיית הפייסבוק נוי אלוש בפוסט. "אז היי, לא יודע איפה גדלתם. אבל ערסים תמיד היו, ואפילו הארדקור יותר. אז כן, המצב חרבנה וחצי מהמדינה הזאת ערסים. אבל היי, הם תמיד היו פה. פשוט עכשיו הם גם בטלוויזיה". אלוש הקפיד לסייג והוסיף דיסקליימר המבהיר שאין בכוונתו בהכרח למזרחיים, "זה רק במקרה, שבהפקה של אקספקטור, השניים של אתמול היו כאלה... במקרה...".

מה שמדהים אותי זה אנשים שרואים פעם ראשונה ערסים בטלוויזיה ומתחילים עם נבואות שחורות של :איזה דור צומח פה. איזה ערסים בלה...

Posted by Noy Alooshe on Sunday, June 14, 2015

הגולש דוד ביטון כתב פוסט שהפך לוויראלי במיוחד (כאלפיים שיתופים וכ-20 אלף לייקים) שאוגלבו הצעיר "מייצג את כל מה שרע בנוער שלנו היום - חוצפה, עזות מצח, שוביניזם זלזול ושחצנות. הנער כמובן לא אוהב לעבוד קשה, ולא אוהב ללמוד, ובשבילו העולם הוא בדיחה אחת גדולה שנמצאת בכיס שלו… לא די שנותנים במה לערס הקטן, נותנים גם לגיטימציה להתנהגות הגועלית, שזוכה למחיאות כפיים, בנות מסמנות לבבות בידיהן, הקהל עומד על רגליו והכי גרוע – השופטים. ההתרפסות בפניו העלתה בי חלחלה".

בין הגולשים היו גם אלו שבחרו לחזק את הנער, שקשייו עם מסגרות וסיפור חייו המורכב נרמזו בקווים עבים מאוד בשידור. הגולשת Pnina Rintsler הייתה מאלו שבחרו להתייצב לצדו וכתבה: "יש לי תלמיד, שלא מסוגל לשבת על הכיסא יותר מרגע, שמסוגל לקלל את האמאמא שלי עשר פעמים בשנייה. וכשהוא מתחיל לשיר או לרקוד אני לא יכולה לעצור את הדמעות. יש לי כמה כאלה. אז חיכיתי לזמן פנוי כדי להגיב לרעש שעשה הנער הצעיר הזה ברשת ולומר - תתביישו לכם!".

זמן קצר מאוד עבר וכבר נדמה כאילו לא למדנו שום דבר על זהירות ושיימינג מהאירועים האחרונים שהציתו דיון בנושא, לאחר התאבדותו של אריאל רוניס, מנהל משרד הפנים בת"א, עקב פרסום תלונה על התנהלותו מול אם שחורת עור. התגובות החריפות נגד אוגלבו שהחלו מיד לאחר השידור, התעצמו היום עם הפצת תמונה פרטית שלו מחזיק סיגריה וכוס וודקה, ומכאן החלו התגובות רק להסלים: "עוד אפסון שיהפוך למלך התרבות הישראלית במדינת כל זבליה", "תחשבו איך זה יראה עוד 20 שנה", המון חזרות על השורש ע.ר.ס בשלל הטיותיו, ויתר ביטויים קשים לשמיעה עבור כל אחד - בטח ובטח לנער בן 15 שאין סיכוי שנחסכה ממנו סערת הרשת הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אני לא צופה בתכנית, אך את התמונה הזו פגשתי הבוקר ברחבי הפייסבוק קרוב ל5 פעמים, הבנתי שהילד בן 15 ושקיבל כמה דקות תהילה ב...

Posted by Ran Shmaya on Sunday, June 14, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully