וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון האולטימטיבי לקיץ: רחפן שואב יתושים

אילן גלר

16.6.2015 / 8:03

אמנם מדובר בפרויקט שאמור לסייע למגר מגיפות בעולם השלישי, אבל אין שום סיבה שהפיתוח הזה של מיקרוסופט לא יסייע גם לתושבי העולם המערבי הסובלים מעקיצות וזמזומים

הפתרון האולטימטיבי לקיץ: רחפן שואב יתושים/Premonition

מחפשים את הנשק האולטימטיבי במלחמה בעקיצות היתושים? פרויקט Premonition המפותח במעבדות המחקר של מיקרוסופט מיועד אומנם למטרות נעלות יותר - כגון מניעת התפשטות מגיפות במדינות העולם השלישי - איך אין סיבה שהטכנולוגיה שהומצאה שם לא תוכל לשרת גם את מי שסובל ממתקפת יתושים בעולם המערבי.

Premonition הוא למעשה מערך של רובוטים מעופפים (רחפנים), הניתנים לפריסה מהירה באזורים מוכי מגיפות. הרובוטים יסיירו בשטח וישאבו אל תוך כלי מיוחד יתושים, ולאחר מכן יחזרו אל הבסיס ויאפשרו לחוקרים לבדוק האם היתושים הללו נושאים בגופם מחלות מסוכנות. במידה וכן, ניתן יהיה להתריע במהירות ובאופן ממוקד על אזורי אסון, ולפנות באופן מידי את אוכלוסייתם.

הטכנולוגיה הזו אמורה להיות אפקטיבית הרבה יותר מהכלים העומדים כיום לצדם של ארגוני הסיוע, אם כי קיימות עדיין בעיות רבות שצוות הפיתוח יאלץ לפתור בחודשים הקרובים. בעיה אחת היא שאיתור יתושים מסוכנים הוא תהליך הדורש עיבוד מידע מהיר, שאינו אפשרי תמיד בשטח. במיקרוסופט מקווים לפתור זאת על ידי מחשוב ענן ועיבוד מרוחק לנתונים שייאספו.

אפשר לקוות שעם השלמת הפרויקט, יסכימו החוקרים לשתף חלק מההישגים גם עם תושבי העולם המערבי, שאומנם התגברו על מגיפות קשות אך עדיין מוטרדים מדי יום מזמזומים ועקיצות מעצבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully