וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים שיהפכו את פייסבוק להרבה יותר שימושי ומהנה

בן סויסה

16.6.2015 / 12:13

יכול להיות שאתם כבר מכירים חלק מהטיפים, ויכול להיות שאתם משתמשים בפייסבוק בדיוק באותו האופן בו השתמשתם ברשת החברתית מהיום הראשון. אם אתם רוצים לשדרג את הפיד ולמנוע ממידע אישי לדלוף, כדאי לכם לבדוק את כל הסעיפים

פייסבוק. ShutterStock
טיפים קטנים עם השפעה גדולה./ShutterStock

לרשת החברתית הפופולרית בעולם כמיליארד וחצי משתמשים, נכון לסוף חודש אפריל האחרון, אך מתוכם רק מעטים מכירים את כל הכלים השימושיים החבויים במעמקי הממשק. אם אתם רוצים פיד נוח יותר, קבלו עשרה טיפים שיאפשרו לכם ליהנות מפרטיות רבה יותר, גלישה חברתית יותר, גישה נוחה יותר לתכנים המעניינים אתכם.

החביאו עדכונים מקרובי משפחה חטטנים

אחד הפיצ'רים הבסיסיים בפייסבוק מאפשר לכם לבחור רשימות של חברים אליהם ייחשף התוכן שלכם, ובאותו מיקום גם לציין מי לא יוכל להיחשף אליו. תוכלו להיעזר ביכולת הזו גם כדי לפרסם רק לרשימות מסוימות או להימנע מפרסום לרשימות אחרות של חברים.

כדי להגביל פוסט חדש, היכנסו להגדרות הפרטיות (למשל Public או Friends וכו'), לחצו על More Options ולאחר מכן על Custom, שם תוכלו להגדיר למי מיועדת או לא מיועדת הגישה לתוכן שלכם.

טיפים לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
טיפים לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

הציצו בפרופיל שלכם כמשתמש אחר

חסמתם משתמש מסוים מכל הפרסומים שלכם או חלקם? כלי שימושי זה יאפשר לכם לבדוק כיצד הגדרות האבטחה החדשות גורמות לעמוד שלכם להיראות ואילו תכנים בו מוצגים בפני משתמשים, שבפניהם הצבתם הגבלות צפייה חד-פעמיות או קבועות.

כדי להפעילו לחצו על כפתור שלוש הנקודות "..." שבאזור תמונת הקאבר שלכם, ובחרו באפשרות הראשונה - View As. כעת תראו כיצד נראה הפרופיל שלכם לציבור הרחב, לחיצה על View as Specific Person תאפשר לכם לבדוק כיצד משתמשים ספציפיים רואים את התוכן האישי שלכם.

טיפים לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
טיפים לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

עשו סדר באפליקציות שלכם

אפליקציות פייסבוק אמנם לא תופסות נפח פיזי במחשב שלכם, או מאטות את הדפדפן כמו תוכנות מקומיות שהתקנתם, אבל הן עדיין מסרבלות את הפיד ועשויות לחשוף את המידע שלכם. ניקוי תקופתי של כל אפליקציה בה אינכם משתמשים עוד זה לא רק רעיון מצוין, אלא גם ידאג שתדעו למי יש גישה למידע האישי שלכם.

בתפריט הנפתח מהמשולש ההפוך בראש תפריט הניווט של האתר בחרו באפשרות Settings ולאחר מכן Apps. לחצו על Show All כדי לחשוף את מלוא הרשימה, ומכאן תוכלו להסיר את האפליקציות המיותרות ולשנות הגדרות לכל אחת מהאפליקציות.

טיפים לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
טיפים לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

שימרו תאריכי יום הולדת או אירועים חברתיים אחרים

פיצ'ר נוסף, שאינו חבוי אבל כמעט שאינו בשימוש, יאפשר לכם לייצא בשניות את רשימת ימי ההולדת של חברי הפיד שלכם, או את רשימת האירועים העתידיים שלכם, לפורמט הנתמך על ידי גוגל קלנדר, אאוטלוק ועוד.

כדי לייצא את הקובץ לחצו על Events בתפריט הצדדי של האתר ואז על Birthdays או Upcoming Events (מתחת לעמודת Events Happening This Week). כדי לייצא פרטי אירוע ספציפי היכנסו אליו, לחצו על מקש "..." ובחרו באפשרות Export Event, שתאפשר שמירה לקלנדר, שליחה למייל, וקישור אישי ושימושי לעדכון כל האירועים העתידיים בלוח השנה.

טיפים לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
טיפים לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

לימדו להיעזר בפלאגינים לדפדפן

ניתן להתאים או להוסיף יכולות לפייסבוק, או לחילופין לבטל חלקים מעצבנים בה, בעזרת פלאגינים רבים המוצעים בחינם ברשת. כאן תוכלו למצוא מבחר של פלאגינים לכרום שיאפשרו לשנות הגדרות כמו מחיקת הודעות אוטומטית אחרי צ'ט, או שיחה באינבוקס, שינוי גווני האתר, יכולות חיפוש מתקדמות ועוד. וכאן תוכלו למצוא את המבחר הקיים עבור פיירפוקס.

גרמו לפייסבוק להפסיק לתייג אתכם בתמונות

מנוע התיוג האוטומטי של פייסבוק, שרכשה לא מעט טכנולוגיות ופטנטים בתחום זיהוי הפנים כדי להגיע לתוצאות המטרידות שיש לה היום, הוא פיצ'ר מעיק למדי עבור רבים. כדי לבטלו היכנסו ל-Settings ואז ל-Timeline and Tagging. בסעיף "Who sees tag suggestions when photos that look like you are uploaded?" העבירו את בחירת התפריט מ-Friends ל-No One.

טיפים לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
טיפים לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

שמרו תוכן שווה לקריאה מאוחרת

מוצפים בטאבים גם ככה, והפיד עם כל ההצעות המפתות של לתוכן NSFW לא מקל עליכם? פייסבוק מאפשרת שמירת תכנים שנתקלתם בהם בפיד ואין לכם זמן אליהם כרגע.

כדי להגיע לפיצ'ר קטנטן והשימושי לחצו על לחצן המשולש ההפוך הקטנטן הסמוך לפוסטים, ממנו כנראה שאתם רגילים לכבות נוטיפיקציות כבר, ובחרו באפשרות Save Link. בסרטונים לרוב תמצאו לחצן שמירה בצדו הימני העליון של הווידאו. כדי להיכנס לרשימת התכנים ששמרתם היכנסו לכתובת. https://www.facebook.com/saved/

טיפים לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
טיפים לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

התבטאו בחופשיות רבה יותר - בקבוצות סודיות

מהורים לילדים בעלי מוגבלויות, דרך קבוצות מרמורים סודיות ועד לחברי הקהילה הלהט"בית בשלל הטיותיהם - קבוצות רבות מוצאות בפייסבוק כלי קהילתי משמעותי, המאפשר גם ניהול של קבוצות סודיות. כמובן, תצטרכו לקבל הזמנה לקבוצה כזו מחברים בעלי עניין משותף, או שתוכלו להקים קבוצה סודית משל עצמכם בקלות ולהזמין אליה את מי שתרצו.

בתפריט הצד בחרו באפשרות Groups, ואז ב-Create New Group. כעת תוכלו להגדיר האם הקבוצה תהיה פומבית, סגורה (כלומר ניתנת לאיתור בחיפוש בכל זאת) או סודית לחלוטין.

הורידו את כל מידע הפייסבוק שלכם לאחסון

בין אם החלטתם להיעלם מפייסבוק לתקופת בחינות, או שברצונכם לגבות את כל התמונות והתוכן שהעליתם במשך השנים, תוכלו לבחור להוריד עותק דרך מסך ההגדרות.

כדי לשמור את כל התוכן שלכם היכנסו למסך ה-Settings, ובעמוד ה-General שנפתח לחצו למטה על האפשרות "Download a copy of your Facebook data". שימו לב - ייקח לפייסבוק פרק זמן, שיכול להגיע לשעות ארוכות, כדי להכין את הקובץ להורדה - תלוי עד כמה הפגזתם את השרתים בתוכן, כמובן. כשיהיה מוכן, תקבלו הודעה ותוכלו להוריד את כל התוכן בקובץ אחד בו תוכלו גם להיעזר כדי לשחזר את הפרופיל במידת הצורך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחווה לעובד האלמוני

הידעת? אם תכתבו בצ'ט של פייסבוק את הצירוף - :putnam: - (כולל הנקודותיים משני הצדדים) לפעמים יופיע אמוטיקון זעיר ובו פרצופו של עובד פייסבוק לשעבר, כריס פוטנם. למה? לצוקרברג הפתרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully