וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת בסעודיה סוערת: חייט תועד מודד אישה בפומבי

בן סויסה

16.6.2015 / 15:26

לנו זה יישמע מוגזם, אבל ברשתות החברתיות במדינה המוסלמית האדוקה מדובר בלא פחות משערורייה. למרות שהאישה לבשה חיג'אב על כל גופה, הגולשים לא מסוגלים להירגע. צפו

צילום מסך

בעשורים האחרונים אמנם השתפר מעמדן של נשים בסעודיה, אך הוא עדיין רחוק מלהיות משביע רצון: המדינה ממוקמת במיקום ה-127 מבין 137 בדירוג השוויון המגדרי המעיד על מעמד הנשים ומצבן החוקי במדינות שונות, שהוציא לפני כשנתיים פורום הכלכלה העולמי.

בסרטון, שעורר סערה ברשתות החברתיות במדינה, נראה חייט לוקח מידות מאישה המכוסה ברעלה בעיר הקדושה מכה. הקטע צולם מהרחוב באיכות ירודה אבל עדיין ניתן לראות בבירור מה קורה בחלון הראווה בחנות.

מדיווחים באינטרנט, בעקבות הזעם שעורר הסרטון עולה כי לא מדובר בחייט מקומי שניסה להתריס נגד מנהגי וחוקי המדינה, אלא במהגר מבנגלדש, שפעל בניגוד למנהגים הנוקשים בממלכה המוסלמית, והעז למדוד את האישה לעיני קונים אחרים בחנות.

סעודיה עדיין אוכפת באדיקות מנהגים שנועדו להגביל את חירותן של נשים, כמו הרעלה והחיג'אב המסורתיים שחובה על כל הנשים לכסות את גופן בעזרתם. בהמשך לתפוצה הנרחבת של הסרטון ברשתות החברתיות, והדיון הסוער שלווה בתיוגי ההאשטג #חייט_בנגלדשי_לוקח_מידות_מאישה, התעורר ויכוח עז ברשת דוברת הערבית בשאלה האם מדובר בזילות, בפרט כשזוכרים שמדובר במכה - העיר הקדושה ביותר למוסלמים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully